شناسهٔ خبر: 67293721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

واکنش آمریکا به احتمال ارسال سلاح از روسیه به کره شمالی

صاحب‌خبر -

شفقنا- آمریکا از صحبت‌های رییس جمهور روسیه مبنی بر ارسال سلاح به کره شمالی انتقاد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که روسیه ممکن است به کره شمالی تسلیحات بفرستد که به گفته او پاسخی متقابل به تسلیح اوکراین به دست غرب است.

در همین رابطه متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در روز پنجشنبه مبنی بر اینکه مسکو ممکن است پس از امضای پیمان دفاعی با پیونگ یانگ برای کره شمالی تسلیحات ارسال کند، بسیار نگران کننده است.

پوتین همچنین هشدار داد که کره جنوبی، متحد آمریکا، اگر تصمیم به ارسال تسلیحات به اوکراین بگیرد، مرتکب «اشتباه بزرگی» خواهد شد و مسکو به چنین اقدامی به گونه‌ای پاسخ خواهد داد که برای سئول دردناک باشد.

میلر در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات پوتین درباره ارسال احتمالی تسلیحات به کره شمالی، گفت: «بسیار نگران کننده است. البته این اقدام شبه جزیره کره را بی‌ثبات می‌کند و بسته به نوع تسلیحاتی که آنها ارائه می‌کنند، ممکن است ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل باشد که خود روسیه از آنها حمایت کرده است.»

پیمانی که روز چهارشنبه توسط پوتین و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امضا شد، هر یک از طرفین را متعهد می‌کند که در صورت تجاوز مسلحانه به هر یک از آنها، کمک نظامی فوری به دیگری ارائه کنند.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید نیز در واکنش به این خبر گفت: این موضوع مایه نگرانی است اما جای تعجب ندارد. نیاز روسیه به چنین کمک های خارجی نشانه ای از ناامیدی است.

مقامات آمریکایی گفته اند که معتقدند کره شمالی مشتاق به دست آوردن هواپیماهای جنگنده، موشک های زمین به هوا، خودروهای زرهی، تجهیزات یا مواد تولید موشک های بالستیک و سایر فناوری های پیشرفته از روسیه است.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما