شناسهٔ خبر: 67293461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهروندان از شنا در رودخانه خودداری کنند؛

خروجی سد زاینده‌ رود افزایش یافت

خروجی سد زاینده‌رود به منظور آبیاری باغ‌ های غرب زاینده رود افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: خروجی سد زاینده‌رود از صبح امروز یکم تیرماه به منظور تأمین و توزیع آب باغات و اشجار در شبکه‌های آبیاری و انهار سنتی غرب زاینده‌رود افزایش یافت. منصور شیشه‌فروش افزود: با توجه به مخاطرات پیش‌رو به شهروندان توصیه می‌شود که از شنا در کانال‌های انتقال و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی، بستر رودخانه در مناطق غرب و جنوب و بالادست زاینده‌رود خودداری کنند، علاوه بر این دریاچه سد‌های مخزنی استان نیز مخاطرات زیادی دارد و به شهروندان توصیه می‌شود که از شنا کردن در این دریاچه بپرهیزند. وی، شدت جریان آب را در کانال‌های انتقال آب بالا و از طرفی دیواره‌های این کانال‌ها را از شیب و لغزندگی بالا برخوردار دانست و گفت: استخر‌های ذخیره آب کشاورزی نیز عمق بالایی دارند و به دلیل شیب دیواره و لایه پوششی لغزنده محل ایمنی برای شنا نیستند.

منصور شیشه فروش با عنوان اینکه با افزایش دما و حضور گردشگران در عرصه‌های طبیعی و مجاور منابع آبی حوادث غرق شدگی به ویژه در روز‌های تعطیل و پایان هفته افزایش یافته، متذکر شد: برای پیشگیری از وقوع حوادث به شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، جمعیت هلال احمر، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی ابلاغ شد با استقرار تیم‌های امدادی مجهز به امکانات امداد در آب و گشت و نظارت در مسیر کانال‌ها و رودخانه‌ها و ارائه آموزش‌های لازم به ساکنان و گردشگران در مناطق خطر پذیر اقدامات پیشگیرانه از وقوع حوادث را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: رودخانه‌های خرسان، آب ملخ و ونک در شهرستان سمیرم رودخانه‌های گوکان، یلان و چشمه لنگان در فریدونشهر رودخانه زاینده‌رود در مناطق غرب استان و باغبادران و کانال‌های انتقال آب شبکه نکوآباد و سد‌های باغکل خوانسار، ونک و قره قاچ سمیرم، گلپایگان و کوچری، خمیران و سد زاینده‌رود از جمله مناطقی است که باید طرح‌های کاهش خطر نصب حفاظ اطراف کانال‌ها در مقاطع پر خطر اجرایی شود.

شیشه فروش، گفت: با نظارت سازمان جهاد کشاورزی نصب حفاظ و تابلوی هشدار و تعبیه طناب نجات در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی از طریق بهره‌برداران اجرایی شود و در این رابطه اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم ارائه شود، همچنین مالکان باغات شخصی نیز باید برای ایمن کردن استخر‌های داخل باغات اقدام کنند.

نظر شما