شناسهٔ خبر: 67293322 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

شرمساری جدید برای اینستاگرام: پیشنهاد محتوای جنسی به 13 ساله‌ها

صاحب‌خبر -

انتظار می‌رود که شبکه های اجتماعی برخی پست‌ ها را برای کاربران با سن کم نمایش ندهد. هرچند اینستاگرام در جهت مخالف حرکت کرده و پست های دارای محتوای جنسی را به افراد ۱۳ ساله حتی پیشنهاد هم می‌کند.

همه می‌دانند که شبکه‌ های اجتماعی الگوریتم خاصی برای نشان دادن محتوا به کاربران خود دارند. این شبکه‌ها عموما به علایق افراد توجه کرده و تعداد و مدت‌ زمان تماشای موارد مشابه را در نظر می‌گیرند. همین نیز باعث می‌شود که اگر مثلا به فوتبال علاقه‌مند باشید، اینستاگرام صفحه اصلی شما را از پست‌های مرتبط با این ورزش پر کند. همین رویکرد باعث شده بود که برخی نگرانی‌هایی در مورد نشان دادن محتوای جنسی به کودکان و نوجوانان در اینستاگرام داشته باشند.

بی‌تفاوتی اینستاگرام در مورد نمایش محتوای جنسی به نوجوانان ۱۳ ساله

زاکربرگ زاکربرگ

گزارش‌های مختلف در مورد وضعیت نه‌چندان مناسب اینستاگرام باعث شد که روزنامه وال استریت ژورنال و اساتید دانشگاه نورث‌ایسترن مسئله را به‌صورت جداگانه بررسی کنند. آنها اکانت‌های جدیدید را در اینستاگرام ایجاد کرده و سن خود را نیز ۱۳ سال ثبت کردند. در ابتدا اینستاگرام ویدیوهای مختلفی را به کاربر پیشنهاد می‌کرد. هرچند که در میان آنها ویدیوهایی از رقص زنان و یا ویدیوهای متمرکز بر بدن آنها وجود داشت.

دو گروه فقط این دسته از ویدیوها را تماشا می‌کردند و توجهی به دیگر ریلزها یا پست‌ها نداشتند. همین نیز باعث شد که الگوریتم اینستاگرام شروع به نمایش محتوای جنسی کند. اینبار ریلزهایی به کاربر پیشنهاد می‌شدند که در آنها رابطه جنسی به‌صورت پانتومیم اجرا می‌شد. در برخی موارد نیز عده‌ای قول می‌دادند که اگر کاربران برایشان کامنت بگذارند، تصاویر برهنه را دریافت خواهند کرد.

اینستاگرام محتوای جنسی اینستاگرام محتوای جنسی

نمی‌توان این احتمال را رد کرد که کاربران نوجوان همین رویه را دنبال کنند. بنابراین دو گروه به تماشای محتوای جنسی در اینستاگرام ادامه دادند. هرچند در زمان کوتاهی وضعیت بدتر شد. در این مرحله ویدیوهایی به کاربر نمایش داده می‌شد که در آنها اندام جنسی افراد برای لحظه کوتاهی آشکار می‌گذشت. پس از آن نیز اکثر ویدیوها درباره رابطه جنسی بود.

به‌طورکلی مشخص شد که یک کاربر ۱۳ ساله در اینستاگرام می‌تواند تنها ۳ دقیقه پس از ایجاد حساب کاربری با پیشنهاد محتوای جنسی مواجه شود. پس از ۲۰ دقیقه نیز صفحه اصلی و ریلزهای پیشنهادی از اینگونه ویدیوها پر خواهد شد. جالب اینجاست که این تست برای شبکه های اجتماعی تیک‌تاک و اسنپ‌چت نیز انجام شد. هرچند در هیچکدام از آنها ویدیوهای جنسی به کاربران نوجوان پیشنهاد نشدند.

نکته مهمتر اینکه یک نوجوان حتی پس از جستجوی محتوای جنسی و یا دنبال کردن تولید‌کنندگان آنها نیز هیچ پیشنهاد نامناسبی را در صفحه اصلی دریافت نخواهد کرد.

اینستاگرام محتوای جنسی اینستاگرام محتوای جنسی

در گذشته نیز گزارش‌هایی منتشر شده بود که نشان می‌داد کارمندان شرکت متا از این مشکل آگاه بوده‌اند. در واقع برخی اسناد داخلی و منتشر نشده در این شرکت وجود داشت که نشان می‌داد موضوع به اطلاع مارک زاکربرگ نیز رسیده است. حتی گفته می‌شود بخش امنیتی اینستاگرام پیشتر وضعیت این شبکه اجتماعی را بررسی کرده و به همین نتیجه رسیده بود.

با وجود همه اینها، سخنگوی اینستاگرام گزارش جدید مربوط به نمایش محتوای جنسی را بی‌اهمیت خوانده است. به باور وی این آزمایش مصنوعی است و با واقعیت فاصله دارد. چراکه نوجوانان اینگونه از اینستاگرام استفاده نمی‌کنند. وی همچنین گفت که با همه اینها، اینستاگرام تلاش ویژه‌ای برای جلوگیری از نمایش محتوای نامناسب به کاربران نوجوان کرده است. به‌همین‌خاطر در چند ماه اخیر شاهد کاهش محسوس تعداد اینگونه موارد بوده‌ایم.

در اوایل زمستان سال گذشته بود که شرکت متا تغییرات زیادی را در قوانین و مقررات حریم خصوصی خود ایجاد کرد. این مقررات بیشتر نوجوانان را هدف گرفته بودند و آنها را در محدودترین بازه ممکن قرار می‌دادند. کاربران نوجوان نیز نمی‌توانستند این تنظیمات را تغییر دهند. همین تغییرات سبب شد روزنامه وال استریت ژورنال و اساتید دانشگاه نورث‌ایسترن آزمایش خود را تکرار کنند. هرچند متاسفانه باز هم اینستاگرام محتوای جنسی را همچون گذشته به کاربران نوجوان پیشنهاد کرد.

اینستاگرام محتوای جنسی اینستاگرام محتوای جنسی

تردیدی وجود ندارد که نوجوانان کنجکاوی‌های جنسی خاص خود را دارند؛ اما نباید یک شبکه اجتماعی همچون اینستاگرام نیز آنها را به این سمت سوق دهد. درگیر شدن بیش از حد نوجوانان با مسائل جنسی بزرگسالان قطعا می‌تواند آسیب‌های روحی و روانی مختلفی را به آنها وارد کند. در حالی خبر بی‌تفاوتی مارک زاکربرگ به این مسئله منتشر می‌شود که دنیا بیش از پیش درگیر حوزه رباتیک و هوش مصنوعی شده است.

متا نیز یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه است و قصد دارد آینده را شکل دهد. هرچند که با وجود رویکرد کنونی زاکربرگ باید کمی نگران بود. پیشتر نیز ایلان ماسک گفته بود شرکت‌هایی همچون متا با هوش مصنوعی آینده را به تباهی خواهند کشاند.

بیشتر بخوانید:
به‌زودی اینستاگرام پر از تبلیغات اجباری و آزاردهنده می‌شود! حمله شدید ایلان ماسک به واتساپ؛ دزدی می‌کنی! الگوریتم اینستاگرام برای حمایت از پیج‌های کوچک تولیدکننده محتوای دسته اول، بروز می‌شود مالک تیک تاک پس از فروش ویرانه‌ای را تحویل آمریکایی‌ها خواهد داد شبکه اجتماعی Whee؛ با رقیب جدید اینستاگرام آشنا شوید

نظر شما