شناسهٔ خبر: 67293105 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مایکروسافت جایگاه باارزش‌ترین شرکت دنیا را پس گرفت

سهام انویدیا در یک روز ۳٫۵ درصد سقوط کرد تا تیم سبز جایگاه باارزش‌ترین برند دنیا را به مایکروسافت پس بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ انویدیا پس از سقوط ۳٫۵ درصدی سهامش در ۲۴ ساعت اخیر، جایگاه نخست باارزش‌ترین شرکت‌های دنیا را به مایکروسافت پس داد. تیم سبز سه‌شنبه‌ این هفته به ارزش بازار ۳٫۳۴ تریلیون دلار دست یافت و به‌طور موقت بالاتر از تمامی شرکت‌های دیگر قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ بر اساس داده‌های مؤسسه‌ مارکت‌واچ، ارزش هر سهم انویدیا به ۱۳۰٫۷۸ دلار رسیده است تا ارزش بازار این شرکت به ۳٫۲۲ تریلیون دلار کاهش یابد. مایکروسافت با ارزش بازار ۳٫۳ میلیارد دلار هم‌اکنون در رتبه‌ اول قرار دارد.

انویدیا در یک سال اخیر رشد انفجاری تجربه کرده و توانسته است ارزش بازارش را چندین برابر کند. این شرکت رهبر صنعت تراشه‌های هوش مصنوعی است. تحلیلگران می‌گویند بازار تراشه‌های هوش مصنوعی حکم طلا یا نفت را در صنعت فناوری دارد.

انویدیا، مایکروسافت و اپل هر سه ارزش بازار بیش از سه تریلیون دلار دارند و برای رسیدن به جایگاه اول در رقابت شدیدی هستند.

انویدیا صرفا برای مدت‌زمانی طولانی به جایگاه اول تکیه زد، اما تحلیلگران انتظار دارند که این شرکت در آینده بار دیگر به جایگاه اول برگردد.

بر اساس پیش‌بینی وال‌استریت، انویدیا، مایکروسافت و اپل می‌توانند در آینده‌ی نزدیک به ارزش بازار چهار تریلیون دلار دست پیدا کنند.

 

نظر شما