شناسهٔ خبر: 67292998 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مصر خطاب به آمریکا: تهدیدهای نصرالله را جدی بگیرید

صاحب‌خبر -
مصر خطاب به آمریکا: تهدیدهای نصرالله را جدی بگیرید
خبرگزاری آریا - در پی هشدار دبیر کل حزب‌الله لبنان به قبرس مبنی بر قرار دادن حریمش در اختیار رژیم صهیونیستی برای هرگونه جنگی علیه لبنان، مصر نیز وارد خط بحران شد.


پس از هشدار "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان به قبرس، برخی مقامات وزارت‌های خارجه و اطلاعات مصر طی تماس‌هایی با واشنگتن خواستار مهار افزایش تنش توسط رژیم صهیونیستی شدند.
یکی از مسئولان بلندمرتبه مصری در گفت‌وگو با پایگاه خبری "الاخبار" گفت که تماس‌های قاهره با واشنگتن بر پیامدهای فاجعه‌باری متمرکز بود که در صورت وقوع جنگ در جبهه لبنان برای هر دو طرف تحمیل می‌شود. ما به آمریکا تاکید کردیم که اظهارات سید حسن نصرالله را جدی گرفته و احتمال انجام عملیات نظامی از سوی حزب‌الله را دست‌کم نگیرد.
به گفته این منبع، مسئولان مصری با مقامات قبرس نیز تماس‌هایی داشته‌اند و قبرسی‌ها تاکید کردند که نیکوزیا قصد ورود به هیچ ائتلاف یا اقدامی با هدف حمله به لبنان و کمک به تل‌آویو در جنگ علیه آن را ندارد و نقش قبرس در منطقه تنها در راستای کمک‌رسانی دریایی به باریکه غزه است.
گفتنی است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز چهارشنبه به قبرس هشدار داد که اگر به رژیم اسرائیل اجازه استفاده از بنادر و فرودگاه‌های خود برای هدف گرفتن خاک لبنان را بدهد، می‌تواند تحت تاثیر قرار گیرد. او تاکید کرد: ما به دولت قبرس هشدار می‌دهیم که اگر فرودگاه‌ها و پایگاه‌های خود را به روی اسرائیل برای هدف قرار دادن لبنان بگشاید، بخشی از جنگ خواهد بود. ما به همبستگی، حمایت و کمک خود به غزه ادامه خواهیم داد و برای همه احتمالات آماده‌ایم و هیچ چیز ما را از انجام این وظیفه باز نخواهد داشت.

نظر شما