شناسهٔ خبر: 67292596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فارس؛

رقابت ۲۵ هزار دانش آموز برای ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی

آزمون ورود به پایه دهم مدارس استعداد‌های درخشان با حضور ۲۵ هزار دانش آموز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رییس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش فارس گفت: این آزمون امروز جمعه یکم تیر و همزمان با سراسر کشور در استان فارس برگزار شد و ۲۵ هزار دانش آموز، برای ورود به پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی فارس با هم رقابت کردند. شیرازی نژاد افزود: این آزمون علمی صبح امروز در ۵۱ منطقه آموزشی فارس برگزار شد.

دیروز هم ۱۴ هزار دانش‌آموز برای ورود به پایه هفتم مدارس استعداد‌های درخشان با یکدیگر رقابت کردند.

به گفته شیرازی نژاد رییس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش فارس پیش بینی می‌شود وزارت آموزش و پرورش نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی را نیمه نخست مرداد به صورت متمرکز اعلام کند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس هم گفت: با برگزاری آزمون امروز ، ۴ هزار و ۹۰۰ دانش آموز برای ورود به ۴۵ مدرسه نمونه دولتی در استان فارس پذیرفته خواهند شد.
وی با اشاره به فعالیت ۳۷ مدرسه استعداد‌های درخشان در استان فارس، افزود: با برگزاری این آزمون ۴۲۹ نفر در رشته ریاضی، ۴۶۱ نفر در رشته علوم تجربی و ۹۰ نفر هم در رشته انسانی پذیرفته می‌شوند.

<div id="video-display-embed-code_11237159"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264821/11237159?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما