شناسهٔ خبر: 67292587 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی شرکت‌های حمل ونقل برای مشارکت در تامین ۵۰۰ هزار واگن مسافری

رئیس انجمن شرکت های حمل ونقل ریلی کشور گفت: قیمت بلیت قطارهای حومه با قیمت تمام شده فاصله دارد که در این زمینه باید واقعی سازی صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

ناصر بختیاری رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه هزینه قیمت بلیت قطارهای حومه‌ با قیمت تمام شده بلیت تناسبی ندارد و قطارهای حومه ای برای شرکت های حمل ونقلی از جمله رجا صرفه اقتصادی ندارد گفت:قیمت بلیت قطارهای حومه ای تکلیفی است به طوری که قیمت بلیت قطار حومه ای در یک مسیر ۴هزار تومان است در صورتی که‌ قیمت تمام شده برای این مسیر ۶۵ هزار تومان است.

وی افزود: هزینه واگن های خودکشش بسیار بالا است و هزینه ها و قیمت های بلیت قطارهای حومه ای در این بخش به هیچ عنوان پاسخ گو نیست این در حالیست که شرکت راه آهن در برخی از بخشی مساعدت کرده و یارانه کمک زیان پرداخت می کند اما با اين وجود همچنان با قیمت تمام شده فاصله بسیار زیادی داریم. 

مدير عامل شرکت رجا با بیان اینکه شرکت های حمل ونقلی بخش خصوصی از جمله شرکت رجا در خصوص ۵۰۰ هزار دستگاه واگن قطار که‌ پیش از این وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود در قالب تهاتر و از طریق مشارکت بخش خصوصی می‌تواند واگذار کند گفت: شرکت حمل ونقل ریلی رجا آمادگی دارد در طراحی ،ساخت ،نظارت و تمامی مراحل مختلف به وزارت راه و شهرسازی کمک کند.

بختیاری اظهار کرد: شرکت حمل ونقل ریلی رجا آمادگی دارد در بخش مالکیت با مدل های مختلف که راه آهن اعلام کند مشارکت کند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

نظر شما