شناسهٔ خبر: 67291686 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ماتزاری در ایتالیا زودتر از ایران سرمربی پرسپولیس شد

فارس

در حالی که مسئولان باشگاه پرسپولیس خبر رسمی انتخاب سرمربی جدید خود را رسانه‌ای نکرده‌اند سایت‌های ورزشی ایتالیا با قطعیت از حضور ماتزاری در پرسپولیس خبر می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، بسیاری از سایت های ورزشی در ایتالیا خبر از حضور ماتزاری سرمربی سرشناس ایتالیایی در پرسپولیس داده و عنوان کردند که او به دنبال چالش جدیدی در قاره آسیاست.

به نظر می‌رسد حداقل از نظر رسانه‌های ایتالیایی کار انتقال ماتزاری به پرسپولیس تمام شده و فقط امضای نهایی مانده که قرار است طی روزهای آینده انجام شود اما در ایران هیچ‌کس نمی‌تواند با قاطعیت خبر از حضور رسمی ماتزاری در پرسپولیس بدهد چرا که هنوز خبر رسمی توافق نهایی منتشر نشده است.

مسئولان باشگاه پرسپولیس هم صحبت خاصی در این مورد انجام ندادند و هرچه هست مربوط به گمانه‌زنی رسانه‌ها می‌شود.

پرسپولیس از ۲ هفته قبل برنامه سفر به اردوی هلند را فراهم کرده و حالا باید دید در صورت انتخاب رسمی ماتزاری مربی ایتالیایی اردوی هلند را برگزار خواهد کرد یا برنامه دیگری دارد؟

آنچه مسلم است یکی از اولین چالش‌های مرد ایتالیایی می‌تواند انتخاب یک دروازه‌بان جدید برای پرسپولیس باشد چرا که علیرضا بیرانوند با باشگاه فسخ کرده و بعید به نظر می‌رسد که بار دیگر او را با پرسپولیس در میادین ببینیم.

ماتزاری جزو مربیان کارنامه‌دار ایتالیایی محسوب می‌شود که سابقه حضور در تیم مطرح ناپولی را هم دارد ولی در کارنامه او تنها یک جام قهرمانی دیده می‌شود.

جالب اینکه در یکی از فصول گذشته لیگ ایتالیا ماتزاری با ناپولی نایب قهرمان شد و در همان فصل اینتر با استراماچونی سرمربی سابق استقلال به مقام هفتم رسید.

ماتزاری ۶۲ ساله سابقه سرمربیگری در اینترمیلان، ناپولی، تورینو، واتفورد، کالیاری و بولونیا را در کارنامه خود دارد.

بهترین دوران وی مربوط به دوران حضور اول او در ناپولی در حد فاصل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ بود که ۱۸۱ بازی سرمربی ناپولی بود و موفق به کسب سوپرجام ایتالیا با شکست یوونتوس شد.

نظر شما