شناسهٔ خبر: 67291319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای در اصفهان

نخستین مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای در سالن پیروزی اصفهان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

افتتاح مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای در اصفهانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ استاندار اصفهان در این مراسم ابراز خرسندی کرد که نخستین مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای به میزبانی ایران اسلامی و در اصفهان برگزار می‌شود.
سیدرضا مرتضوی، میزبانی اصفهان را در توسعه این رشته ورزشی در جهان تاثیرگذار دانست و گفت: رشته ورزش زورخانه‌ای و باستانی با تاریخ اصفهان عجین شده و قدیمی‌ترین زورخانه‌های کشور در اصفهان بنا شده است.
وی، این رشته ورزشی را متفاوت‌تر از دیگر رشته‌های ورزشی بیان کرد و افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ورزش باستانی تنها یک ورزش نیست بلکه یک فرهنگ و تاریخ است در واقع باید گفت ورزش باستانی ورزش ایرانیان است و با ورود اسلام به این مرز و بوم از اسلام تأثیر گرفت و عجین با جوانمردی و فرهنگ اسلامی شد.
استاندار اصفهان گفت: باستانی‌کاران در کنار ورزش با نگاه به فتوت و جوانمردی و خصایص اخلاقی و منش مولای متقیان خود را در راه راستین و رستگاری، رشد و تکامل ذهنی قرار می‌دهند و در همین مسیر زندگی خود را به شکلی رقم می‌زنند که در مقابل ظالم و ظلم ایستاده و سینه سپر کنند.
سیدرضا مرتضوی افزود: اصفهان در این رویداد میزبان بیش از ۲۰ کشور از آسیا، آفریقا و اروپا است و امیدوارم این مسابقات نقطه‌عطفی برای انتشار فرهنگ پهلوانی در جهان باشد.

نظر شما