شناسهٔ خبر: 67291177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

۵۴۰ هزار تن گندم در استان زنجان تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۵۴۰ هزار تن گندم در استان زنجان تولید خواهد شد.

صاحب‌خبر -

روح‌الله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: امسال بیش از ۳۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیرکشت گندم رفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ هزار هکتار از این زمین‌ها برای کشت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار برای کشت دیم است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۴۰ هزار تن گندم در استان تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به آمادگی ۴۰ مرکز خرید برای خریداری گندم از گندم‌کاران افزود: البته ظرفیت سیلوها ۶۵۰ هزار تن است که شامل مراکز ملکی (دولتی)، مراکز بخش غیر دولتی، سیلوهای کمیسیون خرید کارخانجات آرد و انبار اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی است.

حسنی با اشاره به پیش‌بینی خرید ۴۵۰ هزار تنی گندم از کشاورزان عنوان کرد: امسال امیدواریم با توجه به خوب بودن بارندگی‌ها، برداشت و خرید گندم با افزایش مواجه شود.

وی یکی دیگر از محصولات خاص قابل کشت در استان را پسته عنوان کرد و گفت: امسال ۴۵۵ هکتار از اراضی زراعی ماه‌نشان برای کشت محصول پسته اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: ارقام پسته کشت شده در ماه‌نشان شامل احمدآقایی، اکبری، کله‌قوچی و قزوینی است و همچنین به میزان کم نیز از سایر ارقام کشت است.

حسنی با اشاره به کیفیت بالای پسته تولیدی در ماه‌نشان گفت: همین امر موجب صادرات بخشی از این محصول به استان‌های دیگر شده است.

نظر شما