شناسهٔ خبر: 67160842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خرید گندم در زنجان آغاز شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: از روز گذشته خرید گندم به‌طور رسمی در زنجان آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

ولی‌الله زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به آغاز خرید گندم از روز گذشته در این استان اظهار کرد: در سال‌جاری بیش از ۳۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیرکشت گندم رفته است.

وی افزود: از این میزان ۱۸ هزار هکتار آن به‌صورت کشت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار به‌صورت کشت دیمی و بیشترین گندم کشت شده مربوط به شهرستان خدابنده با بیش از ۵۰ درصد است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان قیمت هر کیلوگرم گندم را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: دامنه افت مفید هشت درصد و افت غیرمفید پنج درصد است که به ازای هر درصد کاهش یا افزایش افت مفید و غیرمفید نسبت به قیمت پایه گندم معمولی، ۵۲۵ ریال و افت غیرمفید، ۲۱۰ تومان اعمال خواهد شد.

زمانی با اشاره به اینکه در راستای حمایت و تشویق از کشاورزانی که در طرح کشت قراردادی سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند، به ازای هر تن گندم تحویلی یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک هزینه حمل‌ونقل پرداخت خواهد شد، اضافه کرد: با اقدامات حمایتی دولت امیدواریم در سال‌جاری شاهد افزایش گندم خریداری شده باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت استان در بحث ذخیره‌سازی گندم نیز گفت: سیلوهای استان زنجان بیش از ۶۵۰ هزار تن ظرفیت دارد شامل مراکز ملکی (دولتی)، مراکز بخش غیردولتی، سیلوهای کمیسیون خرید کارخانه‌جات آرد و انبار اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی (در صورت نیاز) است.

نظر شما