شناسهٔ خبر: 67291092 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مزایای دوچرخه‌سواری برای سلامتی چیست؟

دوچرخه‌سواری باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، کاهش وزن، افزایش قدرت عضلانی، کاهش استرس، بهبود خلق‌وخو و بهبود عملکرد شناختی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دوچرخه‌سواری نوعی فعالیت بدنی است که مزایای متعددی برای سلامتی دارد؛ برای نمونه، این ورزش ضربان قلب را افزایش می‌دهد و با تقویت قلب، کاهش فشار خون و بهبود گردش خون، خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد؛ علاوه بر این، دوچرخه‌سواری منظم به شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید که منجر به کاهش وزن می‌شود، هر جلسه دوچرخه‌سواری باعث می‏‌شود کالری مصرفی افزایش پیدا کند، در ادامه به بررسی دیگر مزایای دوچرخه‌سواری می‌پردازیم:

افزایش قدرت عضلانی

دوچرخه‌سواری با تمرکز بر عضلات چهار سر ران، همسترینگ و ساق پا باعث بهبود استقامت عضلات می‌‏شود؛ علاوه بر این، دوچرخه‌سواری در مسیرهای خاص مانند سربالایی باعث تقویت عضلات می‌شود.

کاهش استرس

دوچرخه‌سواری فرصتی فراهم می‌کند که از شرایط دشوار کار و زندگی فاصله بگیرید، انجام این نوع فعالیت بدنی باعث می‎‌شود تمرکز افراد افزایش پیدا کند، استرس کاهش پیدا کند و عملکرد ذهن بهبود یابد.

بهبود خلق‌وخو

اندورفین‌ها انتقال‌دهنده‌های عصبی هستند که حین فعالیت بدنی ترشح می‌شود و باعث بهبود خلق‌وخو می‌‏شود؛ بنابراین، دوچرخه‌سواری منظم می‌تواند خلق‌وخو را بهبود ببخشد، دیدگاه مثبت را تقویت کند و علائم افسردگی و اضطراب را نیز کاهش دهد.

بهبود عملکرد شناختی

دوچرخه‌سواری نوعی ورزش خارج از منزل است که خلاقیت و عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد، این فعالیت بدنی با قرار دادن سوارکاران در معرض طبیعت، هوای تازه و مناظر متنوع باعث می‌‏شود سلامت روان و عملکرد شناختی افراد بهبود پیدا کند.

نظر شما