شناسهٔ خبر: 68388450 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تلفات بی‌سابقه ناشی از گرمای سال گذشته در آمریکا

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شده است، ایالات متحده بالاترین تعداد مرگ و میر ناشی از گرما را در سال ۲۰۲۳ از زمان آغاز ردیابی در سال ۱۹۹۹ میلادی ثبت کرده است.

صاحب‌خبر -

بر اساس داده های این مطالعه که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، محققانی که داده‌های مرگ‌ومیر ایالات متحده را از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۳ تجزیه و تحلیل کردند، دریافتند که حداقل ۲۳۲۵ نفر در نتیجه گرمای شدید در سال ۲۰۲۳ جان خود را از دست داده‌اند که این مرگبارترین سال برای تلفات ناشی از گرما در ۲۴ سال گذشته بوده است.

محققان شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از گرما از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ بودند، اما پس از آن در طول دهه ۲۰۱۰ افزایش ثابتی وجود داشته است.

به گزارش آناتولی، همچنین محققان هشدار داده اند که گرم شدن زمین باعث افزایش بیشتر دما و مرگ و میر ناشی از گرما در این کشور می شود.

به گفته کارشناسان، افزایش دمای بی‌سابقه و غیرمعمول می‌تواند باعث علائمی چون سردرد، سرگیجه و حالت تهوع شود. از طرفی پشه‌های ناقل بیماری هم پس از باران‌های سیل آسا و سیل‌های ویرانگر بیشتر تکثیر می‌شوند. در عین حال هوای آلوده که گرما می‌تواند اثرات آن را تشدید کند، باعث تنگی نفس و بیماری‌های تنفسی می‌شود. در چنین شرایطی، اوضاع اضطراری بهداشتی که با تغییرات آب و هوایی همراه است، جوامع را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نظر شما