شناسهٔ خبر: 67291045 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر نیرو مطرح کرد

اعلام آمادگی ایران برای صادرات خدمات فنی - مهندسی و تامین تجهیزات انرژی

سحر بابایی

وزیر نیرو از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و همچنین تامین تجهیزات در بخش انرژی خبر داد و گفت: اتصال شبکه برق ازبکستان به ترکمنستان و سپس ایران امکان تبادل برق را برای کشورهای منطقه به خصوص در دوره اوج بار مصرف تابستان و زمستان فراهم می‌آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی اکبر محرابیان در حاشیه چهارمین نشست وزیران انرژی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در دیدار با محمود ژورابیک، وزیر انرژی ازبکستان ضمن تشکر از اهتمام رئیس جمهور این کشور نسبت به  همکاری دو جانبه در حوزه انرژی برای گسترش همکاری بین دو کشور اعلام آمادگی کرد.

وی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها به خصوص در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی و همچنین تامین تجهیزات حوزه انرژی به کشور ازبکستان خبر داد.

وزیر نیرو با بیان اینکه ازبکستان اقتصاد رو به رشدی دارد، از انرژی به عنوان مهمترین موضوع توسعه در این کشور یاد کرد.

محرابیان با اشاره به قابلیت‌های جمهوری اسلامی ایران در ساخت تجهیزات تولید، انتقال و توزیع برق تاکید کرد: کارخانه‌های تولید تجهیزات در جمهوری اسلامی ایران با قیمت رقابت‌پذیر آمادگی همکاری با ازبکستان را دارند.

وی اظهار کرد: در صورت اتصال شبکه برق ازبکستان به شبکه برق ترکمنستان، امکان تبادل برق با ازبکستان و مدیریت اوج مصرف در تابستان و زمستان فراهم می‌شود.

در این دیدار همچنین محمود ژورابیک، وزیر انرژی ازبکستان ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور ایران گفت: پس از سفر به ایران خواستار همکاری تنگاتنگ با ایران هستیم. با توجه به پیشنهاد همکاری با طرف ایرانی، تلاش داریم با همکاری‌های دوجانبه و پیوستن شبکه برق ازبکستان به شبکه برق ایران از طریق ترکمنستان بتوانیم اوج مصرف را در تابستان و زمستان مدیریت کنیم.

وی افزود: شبکه برق ما به شبکه ترکمنستان نزدیک شده و ٦٠ کیلومتر برای اتصال به شبکه برق ترکمنستان باقی‌مانده است تا از این طریق به قزاقزستان هم متصل شود.

وی اظهار کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده، گام‌های مهمی برای توسعه روابط دو کشور برداشته شده است و طبق تاکید رئیس جمهور ازبکستان مقرر شد همکاری‌های گسترده‌ای در حوزه انرژی (برق و نفت) با شرکت‌های ایرانی انجام شود که بر این اساس تسریع درهمکاری‌ها ضرورت دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما