شناسهٔ خبر: 67289864 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

واکنش یک مدیر وزارت کشور به اظهارات پزشکیان درباره اقوام

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در واکنش به اظهارات پزشکیان درباره اقوام گفت: در دولت سیزدهم در انتصابات سیاسی، ضمن توجه به شایسته سالاری و شاخص‌های حرفه‌ای انتصابات مدیران ارشد حسب قانون، به بومی گزینی و استفاده از همه ظرفیت‌های محلی توجه جدی شد. مدیرکل سیاسی وزارت کشور در واکنش به اظهارات پزشکیان درباره اقوام گفت: در دولت سیزدهم در انتصابات سیاسی، ضمن توجه به شایسته سالاری و شاخص‌های حرفه‌ای انتصابات مدیران ارشد حسب قانون، به بومی گزینی و استفاده از همه ظرفیت‌های محلی توجه جدی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، عبدالله مرادی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور در واکنش به اظهارات پزشکیان درباره اقوام گفت: در ساختار نظام جمهوری اسلامی، مبتنی فصل ۳ قانون اساسی حقوق برابر شهروندان فارغ از قومیت، نژاد، مذهب و زبان تضمین شده است و در دولت سیزدهم در انتصابات سیاسی، ضمن توجه به شایسته سالاری و شاخص‌های حرفه‌ای انتصابات مدیران ارشد حسب قانون، به بومی گزینی و استفاده از همه ظرفیت‌های محلی توجه جدی شد.

وی افزود: برخلاف ادعاهای مطرح شده، هم اکنون استانداران محترم کرمانشاه و آذربایجان غربی و کردستان متناسب با محیط اجتماعی استانها از قومیت اصیل ایرانی کُرد هستند. 

مرادی بیان کرد: همچنین استاندار محترم مازندران نیز از کردهای ایلام هستند و طبعاً معاونان و فرمانداران در این استانها نیز همگی بومی‌اند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور اظهار داشت: اظهارنظرهایی از این دست در رقابت‌های مقطعی انتخابات تاثیر منفی بر وحدت و همدلی ملی و هویت ملی مشترک همه اقوام ایرانی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما