شناسهٔ خبر: 67289852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یادداشت/ سرهنگ حسن حبیبی

تفکر و سلوک شهید چمران نمونه‌ای از مدیریت جهادی و انقلابی

امروز اساتید جوان و نسل جدید در دانشگاه‌ها باید از اخلاق عملی و سیره زندگی و جهاد علمی شهید چمران الگو بگیرند چراکه تفکر و سلوک این شهید گرانقدر نمونه‌ای از تفکر مدیریت جهادی و انقلابی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ پاسدار «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان؛ نگاه و فهم سیاسی و ولایتمداری، اطلاعت محض از امام (ره) از ویژگی‌های اصلی شهید چمران بود، در تمام مراحل جنگ حرف امام حجت بود.

شهید چمران در دانشگاه ایالات متحده آمریکا جزء دانشجویان برتر در رشته فیزیک پلاسما بود این شهید از همان دوران نوجوانی فردی برجسته و بسیار خوش استعداد یاد می‌کنند، شهید چمران کسی بود که در حوزه دانشگاه‌ها به واقع پیوند بین علم و ایمان را ایجاد کرد.

شهید چمران با همه نبوغ و ویژگی‌های علمی که داشتند در فعالیت‌های جهادی در کنار امام موسی صدر یکی از خطرناکترین دوران زندگی خودش را سپری کرد و امروز ظهور نیرو‌های توانمند حزب الله لبنان ثمره‌ی تلاش این مرد آسمانی است پس از آغاز جنگ تحمیلی در صورتیکه خیلی از نخبگان به بهانه تحصیل از کشور به خارج و به کشور‌های اروپایی رفتند ولی این شهید بزرگوار برگشت به ایران و در کنار حضرت امام (ره) مسئولیت‌های مختلفی از جمله وزیر دفاع را عهده‌دار شد.

شهید چمران براساس خودباوری و ایمان و تقوای والای وزارت و بقیه مناصب دولتی را کنار گذاشت و در جبهه‌ای جنوب کشور حضور پیدا کرد و در ۳۱ خرداد ۶۰ به آرزوی دیرین خود رسید گفت: این ویژگی‌های بهترین الگوی مدیریتی کشور است که عمق تفکر جهادی و بسیجی در آن دیده می‌شود.

برای شهید چمران مقام، پست، ارزش، جلوه‌های زندگی و لذات دنیوی ارزش نداشت؛ این شهید بزرگوار می‌توانست علی رغم درخواست خود کشور آمریکا و سایر کشور‌های غربی در خارج از کشور باشد  به تحقیق و پژوهش بپردازد و زندگی مادی مرفهی داشته باشد، اما با توجه به دل خدایی و خداجویی که داشت دنیا را پلی برای سعادت در آخرت می‌پنداشت و این در مناجات ایشان ملموس بود.

 بدون شک ایشان در توسعه، تعمیق، تحکیم فرهنگ و تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها تأثیرات زیادی داشته است امروز اساتید جوان و نسل جدید در دانشگاه‌ها باید از اخلاق عملی و سیره‌ی زندگی و جهاد علمی این بزرگوار الگو بگیرند تفکر و سلوک شهید چمران نمونه‌ای از تفکر مدیریت جهادی و انقلابی است.

انتهای پیام/

 

نظر شما