شناسهٔ خبر: 67289658 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

واکنش رئیس دانشگاه آزاد علیه پزشکیان

صحبت‌های پزشکیان درباره حضور و استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد در دانشگاه‌های علوم پزشکی واکنش‌برانگیز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اظهارات توهین‌آمیز یکی از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اساتید و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای من دردناک است کسانی‌ که شعار «إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم» را سر می‌دهند و در سیاست خارجی شعار عزت دادند، در امور داخلی و برای رأی آوردن، بخش وسیعی از مردم را تحقیر می‌کنند. این کشور با افتخار، دانشگاه آزاد اسلامی را با نگاه تیزبین امام خمینی (ره) پایه‌گذاری کرد و منابع انسانی در آن مشارکت داشته است. بدیهی است وقتی در ابتدای انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم، به جایی می‌رسیم که از ۴ میلیون دانشجوی کشور یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و این افتخار است.

طهرانچی ادامه داد: وقتی به دانشگاه آزاد اسلامی می‌رسند، می‌گویند چرا دانشگاه آزادی‌ها در سمت و مسئولیت هستند؟! مسلماً پاسخ این تحقیر را در هشتم تیرماه خواهند دید. این رفتار و گفتار خودبرتربینی و دگردیسی است که فارغ‌التحصیلان خارجی خوب هستند، درحالیکه اساساً ریشه کشور را فارغ‌التحصیلان فرانسه و انگلیس در دوره قاجار و پهلوی درآورند، اکنون برخی شعار می‌دهند که فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی دسته دوم هستند و به دانشگاه تهران می‌روند که برای آنها هورا بکشند. این رفتار از کسی که هم‌نشین نهج‌البلاغه و قرآن است، شایسته نیست. توصیه می‌کنم ایشان یکبار دیگر به قرآن و نهج‌البلاغه رجوع داشته باشند و آخرت خود را برای این مسائل نگذارند.

همچنین بیش از ۳۰۰ تشکل اسلامی و سیاسی اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد به اظهارات آقای مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری علیه این دانشگاه پاسخ دادند.

گفتنی‌ست که پزشکیان در یکی از صحبت‌های اخیرش گفته بود: «در زمانی که ما دانشگاه می‌رفتیم تمام اساتید ما از خارج آمده بودند و الان رییس دانشگاه و معاونانش فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد است آدم نمی‌خواهد بیاید مورد به مورد بگوید اشکال داریم.»

نظر شما