شناسهٔ خبر: 67283199 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

«دانشگاه آزاد در یک مسیر تحولی است»؛

انتقاد دکتر طهرانچی از توهین یک کاندیدا به اساتید دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اظهارات توهین‌آمیز یکی از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اساتید و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در یک مسیر تحولی است.

صاحب‌خبر -
انتقاد دکتر طهرانچی از توهین یک کاندیدا به اساتید دانشگاه آزاد

بنا به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین رویداد هم‌اندیشی روسای سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز (پنجشنبه ۳۱ خرداد) در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به اظهارات توهین‌آمیز یکی از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اساتید و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در یک مسیر تحولی است، هرچند دیگران و کسانی که مدعیان مسند ریاست جمهوری هستند ندانند که چگونه این دانشگاه با عزت می‌خواهد پیش برود.

وی تصریح کرد: برای من دردناک است کسانی‌ که شعار «إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم» را سر می‌دهند و در سیاست خارجی شعار عزت دادند، در امور داخلی و برای رأی آوردن، بخش وسیعی از مردم را تحقیر می‌کنند. این کشور با افتخار، دانشگاه آزاد اسلامی را با نگاه تیزبین امام خمینی (ره) پایه‌گذاری کرد و منابع انسانی در آن مشارکت داشته است. بدیهی است وقتی در ابتدای انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم، به جایی می‌رسیم که از ۴ میلیون دانشجوی کشور یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و این افتخار است.

دکتر طهرانچی ادامه داد: وقتی به دانشگاه آزاد اسلامی می‌رسند، می‌گویند چرا دانشگاه آزادی‌ها در سمت و مسئولیت هستند؟! مسلماً پاسخ این تحقیر را در هشتم تیرماه خواهند دید. این رفتار و گفتار خودبرتربینی و دگردیسی است که فارغ‌التحصیلان خارجی خوب هستند، درحالیکه اساساً ریشه کشور را فارغ‌التحصیلان فرانسه و انگلیس در دوره قاجار و پهلوی درآورند، اکنون برخی شعار می‌دهند که فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی دسته دوم هستند و به دانشگاه تهران می‌روند که برای آنها هورا بکشند. این رفتار از کسی که هم‌نشین نهج‌البلاغه و قرآن است، شایسته نیست. توصیه می‌کنم ایشان یکبار دیگر به قرآن و نهج‌البلاغه رجوع داشته باشند و آخرت خود را برای این مسائل نگذارند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این اتفاقات یک امتحان الهی است، حضرت علی (ع) حاضر نشد هیچ قومی را مسخره کند، چطور به خود اجازه می‌دهید که جمعیت 7 میلیونی فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی را تحقیر کنید. درحالیکه بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه سرآمدانی هستند که بی نام و نشان در دنیای علم درخشیدند. این سخنان عامیانه برای رأی آوردن ارزش تحقیر کردن دیگران را ندارد. 

وی در پایان تأکید کرد: اگر این نامزد محترم اطلاعی از خدمات، تحولات و پیشرفت‌های دانشگاه آزاد اسلامی ندارند، آماده‌ایم که یک تور برگزار کنیم تا بدانند در دانشگاه آزاد اسلامی چه خبر است؟

گفتنی است، یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری در میزگرد فرهنگی گفته بود «در زمانی که ما دانشگاه می‌رفتیم تمام اساتید ما از خارج آمده بودند و الان رییس دانشگاه و معاونانش فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد است آدم نمی‌خواهد بیاید مورد به مورد بگوید اشکال داریم.»

نظر شما