شناسهٔ خبر: 67289307 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با ایمنا:

برکناری «پائز» شوکی لازم بود

کارشناس والیبال کشورمان گفت: تنها راهی که می‌توانست شک به بازیکنان ما وارد کند برکناری موتا پائز از سرمربیگری تیم ملی بود، چرا که اگر او در تیم ماندگار می‌شد نتایج هفته‌های اول و دوم ادامه‌دار می‌شد.

صاحب‌خبر -

محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص روند تیم ملی والیبال کشورمان پس از حضور «پیمان اکبری» روی نیمکت اظهار کرد: اگر بازی مقابل ترکیه را در نظر نگیریم چرا که روز قبل از بازی برکناری موتا پائز و جایگزین شدن پیمان اکبری اعلام شد و اکبری فرصتی برای تغییر ترکیب و ریکاوری تیم نداشت و نتیجه آن دیدار را واگذار کردیم، اما پس از یک هفته‌ای که پیش از هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ فرصت بود، موفق شد با پشت‌سر گذاشتن تمرینات منسجم و آمادگی ذهنی و روحی بازیکنان باز هم به آن پتانسیل بالای والیبال کشورمان پس از حدود یک سال دست پیدا کند.

وی افزود: پس از دو بازی ابتدایی هفته سوم موفق شدیم با پیروزی‌های کسب شده به شرایط آرمانی مدنظر برسیم، اکبری توانست پس از پائز عملکرد خوبی را از خود ارائه دهد با اینکه به‌طور کامل کادر ما ایرانی هستند؛ در تایم‌ها و تعویض‌ها تیم عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت و تغییرات به وجود آماده نمایان بود، که این‌ها نشان‌دهنده این است که کار به درستی انجام شده است.

برکناری «پائز» شوکی لازم بود

کارشناس والیبال کشورمان بیان کرد: «پوریا حسین‌خانزاده» جزو بازیکنان مؤثر عامل قهرمانی تیم سیرجان در لیگ ایران بود و از لحاظ آمادگی‌وجسمانی در شرایط بسیار خوبی قرار داشت، اما به دلیل شناخت نداشتن پائز از وی به دلیل بازی نکردن در بازی‌های بین‌المللی زیاد او را کنار گذاشته و از بازیکنانی که بیشتر در لیگ‌های خارجی بازی کردند استفاده کرد و اعتماد کمتری به بازیکنان جوان داشت؛ نتیجه اعتماد پیمان اکبری به این بازیکن جوان را می‌توان در تأثیر آن در دو بازی اخیر مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: عامل برد ما نمی‌توانست یک نفر باشد و کل تیم واحد تأثیرگذار بودند، تمامی بازیکنان ما در اکثر فاکتورها تأثیر داشتند. در والیبال روز دنیا دو یا سه بازیکن نمی‌توانند به‌طور کامل تأثیر بگذارند، عوامل دیگری نیز نیاز است و مربیان و کادر باید باهم به خوبی کار کنند تا نتیجه مدنظر را بگیرند.

توانایی پیروزی در دو بازی پیش‌رو را داریم

ترکاشوند عنوان کرد: توانایی پیروزی در دو بازی پیش‌رو را داریم و امیدوارم روند پیروزی‌ها ادامه‌دار باشد، امیدوارم بازیکنان بتوانند فردا عملکرد خوبی را پس از فشار دو بازی اخیر به نمایش بگذارند و یک پیروزی دیگر کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: من یکی از افرادی که علاقمند به برکناری پائز بود، بودم و به‌نظرم تنها راهی که می‌توانست شک به بازیکنان ما وارد کند برکناری موتا پائز بود چرا که اگر او در تیم ماندگار می‌شد نتایج هفته‌های اول و دوم ادامه‌دار می‌شد، اکنون به بازیکنان به مرز خودباوری رسیدند و مردم نیز متوجه شدند که مشکل ما عدم شناخت موتا پائز از بازیکنان ما بود و انتخاب پائز با تصمیم رئیس فدراسیون والیبال نبود و پس از انتصاب پائز، وی روی کار آمد؛ با اینکه مدیر جوانی است، اما شهامت بالایی دارد و بهترین کار را انجام داد.

برکناری «پائز» شوکی لازم بود

کارشناس والیبال کشورمان تشریح کرد: بازیکنان از آبرو ایران و اسم خودشان دفاع کردند، ما از ابتدا اطلاع داشتیم که هیچ تیمی سقوط نمی‌کند حتی دو تیم اضافه می‌شود به این تورنمنت، اما این باخت‌ها غرور بازیکنان را خدشه‌دار کرده بود که دفاع از غرورشان با برد آمریکا همراه شد، در سال‌های آینده اسم بیشتری از این بازیکنان خواهیم شنید و تغییر نسل تاوان دارد و باید در قبال آن صبور باشیم تا به جایگاه واقعی‌مان در والیبال برسیم.

نظر شما