شناسهٔ خبر: 67289067 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

آنچه در همایش انتخاباتی یاران پزشکیان در بندرعباس گذشت - اکونیوز

اقتصاد ایران: بندرعباس- همایش انتخاباتی یاران پزشکیان در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: با گرم‌تر شدن تنور انتخابات در کشور اولین همایش بزرگ انتخاباتی در هرمزگان توسط ستاد حامیان مسعود پزشکیان در بندرعباس برگزار شد و جمعی از اقشار مختلف مردمی و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی با حضور در تالار شهید آوینی حمایت خود را از مسعود پزشکیان اعلام کردند.

در این افتتاحیه که اولین همایش بزرگ انتخاباتی در استان هرمزگان به شمار می‌آید جمع کثیری از مدیران دولت یازدهم و دوازدهم حضور داشتند.

سخنران ویژه آئین افتتاح ستاد مرکزی و همایش حامیان مسعود پزشکیان در بندرعباس علی تاجرنیا عضو شورای سیاستگذاری ستاد مسعود پزشکیان بود.

این همایش با خوانندگی رضا نصیری خواننده هرمزگانی و تهییج جمعیت توسط علیرضا درویش نژاد مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و همدان آغاز شد و در ادامه علی رئوفی از شخصیت‌های سیاسی هرمزگان که سابقه معاونت استانداری هرمزگان را در دو برهه زمانی دارد تریبون را در دست گرفت.

مسعود پزشکیان خود را تابع ولایت می‌داند

آنچه در همایش انتخاباتی یاران پزشکیان در بندرعباس گذشت

علی رئوفی اظهار کرد: من از اواخر دهه ۷۰ با آقای پزشکیان در دانشگاه علوم پزشکی سابقه همکاری دارم؛ او زمانی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود ظرف ۶ ماه ۶۳۰ خانه بهداشت را احداث کردند که موجب شد بلافاصله توسط سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت به عنوان معاون وزیر بهداشت منصوب شوند و در دولت بعد هم وزیر بهداشت شوند.

وی افزود: مسعود پزشکیان شخصیتی عمل‌گرا است و مرکز تخصصی قلب را در دوران وزارت بهداشت احداث کردند.

علی رئوفی عنوان‌کرد: مسعود پزشکیان خود را تابع ولایت می‌دانند ضمن اینکه شجاعتی که دارند از تسلط‌شان بر نهج‌البلاغه نشأت می‌گیرد و جزو متدینین جامعه محسوب می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی سابق استانداری هرمزگان گفت: مسعود پزشکیان وفاداری خود را به خانواده نشان داده است و بعد از درگذشت همسرش فرزندان خود را به تنهایی بزرگ کردند و امروز هیچ یک از فرزندانش در خارج از کشور اقامت ندارند.

پزشکیان می‌تواند اقتصاد کشور را سامان دهد

آنچه در همایش انتخاباتی یاران پزشکیان در بندرعباس گذشت

شیخ محمد علی امینی عالم اهل سنت و عضو هیأت فتوای علمای اهل سنت جنوب کشور نیز در این آئین با اعلام حمایت از مسعود پزشکیان گفت: کسانی که دوست دارند کشورشان در میان کشورها دارای جایگاهی متناسب با شأن ملت ایران داشته باشد باید با حضور آگاهانه و هدفمند در پای صندوق‌های رأی به دکتر مسعود پزشکیان رأی دهند.

وی افزود: صداقت، نجابت و صراحت لهجه مسعود پزشکیان موجب شده است که از او حمایت کنیم چرا که همه ما تشنه عدالت هستیم و محور برنامه‌های آقای پزشکیان بر پایه عدالت، صراحت، امانت‌داری و مردم‌داری است.

عالم اهل سنت هرمزگان گفت: ما برای انتخاب مسعود پزشکیان دست‌مان نمی‌لرزد و معتقدیم در شرایط فعلی جامعه او می‌تواند کشور را از بن‌بست‌ها خارج کند و اقتصاد کشور را سر و سامان دهد.

کسانی که به جمهوریت اعتقاد ندارند تلاش می‌کنند مشارکت مردم در انتخابات را پایین بیاورند

آنچه در همایش انتخاباتی یاران پزشکیان در بندرعباس گذشت
محمد ذاکری رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در استان هرمزگان با بیان اینکه امروز دو اندیشه در سطح جامعه دنبال می‌شود، گفت: ما پیرو اندیشه‌ای هستیم که معتقد است رأی مردم تشریفاتی و تزئینی نیست بلکه سرنوشت ساز است.

وی با بیان اینکه ارزش انسان‌ها به افکارشان است، افزود: امروز در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری رقابت بین افراد نیست بلکه رقابت میان افکار است و در این رقابت ما به کسی رأی خواهیم داد که به قدرت رأی مردم باور دارد.

ذاکری با گلایه از وضعیت موجود گفت: متأسفانه امروز ارزش پول ملی ایران سقوط کرده و از افغانستان هم پایین‌تر آمده است و سطح ایران ستیزی نیز گسترش پیدا کرده است؛ چنین وضعیتی حاصل مدیریت کسانی است که با محدود کردن فضا حاکمیت مردم را نقض کرده‌اند و اوضاع را طوری پیش برده‌اند که امروز منِ روحانی مجبورم بدون لباس مقدس روحانیت از منزل خارج شوم.

باید برای جمهوریت نظام و حفظ مردم سالاری کشور به پزشکیان رأی دهیم

رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در استان هرمزگان تأکید کرد: امروز باید برای نجات جمهوریت نظام و حفظ مردم سالاری در کشور به دکتر پزشکیان رأی دهید.

وی ادامه داد: کسانی که به جمهوریت اعتقاد ندارند تلاش خواهند می‌کنند مشارکت مردم در انتخابات را پایین بیاورند و اگر گزینه آن‌ها روی کار نیاید هم مانع ایجاد خواهند کرد تا رئیس جمهور جدید نتواند به اهداف اصلی خود برسند از این باید با تمام توان پای صندوق‌های رأی حاضر شویم.

باید عوامل قهر مردم با انتخابات را از بین ببریم

آنچه در همایش انتخاباتی یاران پزشکیان در بندرعباس گذشت

علی تاجرنیا عضو شورای سیاستگذاری ستاد ملی مسعود پزشکیان نیز در این همایش اظهار کرد: ما در یک شرایط خاص و ویژه‌ای هستیم و برای اینکه در این انتخابات موفق شویم نیازمند سازماندهی، تشکیلات‌سازی و تولید محتوا هستیم و باید تلاش کنیم هر کدام از طرفداران دکتر پزشکیان به ستادی برای ترغیب مردم جهت مشارکت در انتخابات شوند تا عوامل قهر مردم با انتخابات از بین رود.

وی تاکید کرد: تبیین چرایی شرکت در انتخابات، تبلیغ نقطه نظرات کاندیدای مورد نظر و تهییج مردم برای مشارکت سه مرحله مهم است که در ایام پیش‌رو باید در دستور کار قرار دهیم.

تاجرنیا در این نشست بر لزوم برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه، باز کردن فضای سیاسی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی و رعایت عدالت در مناظرات انتخاباتی صدا و سیما تاکید کرد.

نظر شما