شناسهٔ خبر: 67288970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش سوزی گسترده در یکی از محلات ایلام مهار شد

ایلام - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام از بروز و مهار آتش سوزی وسیع در یکی از مناطق شهر ایلام خبر داد.

صاحب‌خبر -

نصرت اله لطفی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آتش سوزی در یک زمین گودبرداری شده واقع در یکی از مناطق مسکونی شهر ایلام رخ داده بود.

وی توضیح داد: طبق گفته ساکنان این زمین به وسعت حدود ۲ هزار متر و عمق ۱۴ متر از سال ۱۳۹۴ تاکنون گودبرداری شده و در این مدت بلاتکلیف مانده است.

لطفی افزود: این حفره باعث تجمع حجم زیادی مواد زائد مستعد آتش سوزی مانند پلاستیک و لاستیک شده و پوشش متراکم علف‌های هرز، زمینه آتش سوزی در این زمین را بیشتر کرده است.

وی اضافه کرد: این مواد زائد و پوشش متراکم علف‌های هرز باعث بروز آتش سوزی وسیعی در این محله شد که بعد از یک ساعت و نیم تلاش آتش‌نشانان مهار شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام ادامه داد: حجم زیاد آتش سوزی باعث ترکیدگی لوله انشعاب گاز مجاور حریق و همچنین دود غلیظ ناشی از آتش وارد منازل مسکونی اطراف شد.

وی با بیان اینکه در برآوردهای اولیه عامل انسانی باعث بروز این حادثه است، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تکرار این حادثه باید دستگاه های ذیربط ورود کنند.

به گزارش ایرنا، شهر ایلام دارای بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما