شناسهٔ خبر: 67288924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شایان نادری در لرستان:

عشایر کشور سالانه ۱۹۵ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند

رئیس سازمان عشایری کشور در لرستان گفت: عشایر کشور سالانه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام معادل ۱۹۵ هزار تن گوشت قرمز را روانه بازار مصرف می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، شایان نادری در نخستین جلسه شورای عشایری کشور که امروز ۳۱ خرداد در استانداری لرستان برگزارشد، گفت: عشایر در امنیت غذایی و ملی کشور نقش بسزایی دارند و سالانه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام معادل ۱۹۵ هزار تن گوشت قرمز را روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی افزود: ۵۰ دستگاه در کشور مکلف به امر خدمت رسانی به عشایر هستند.

استاندار لرستان نیز در این جلسه به نقش بی بدیل عشایر در تولید و اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: مسئولان باید برای حفظ فرهنگ اصیل و بومی عشایر، رونق کسب و کار و حفظ چشمه‌ها و آبشخور‌ها که از ضروریات زندگی عشایر است، تلاش کنند.

ابوطالب شفقت با تأکید بر اینکه همه ما مسئولان موظف به برطرف کردن مشکلات جامعه عشایری هستیم، افزود: راه سازی و ایمن سازی مسیر‌های عشایری، مدرسه سازی و حذف گرگر‌های ناایمن عبور و مرور عشایر در استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نورمحمدی، مدیرکل امور عشایری استان نیز در این جلسه از مرمت ۴۰۰ کیلومتر راه عشایری از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در استان خبرداد و گفت: عشایر لرستان با دارا بودن یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز و ۲۹ هزار تن مواد لبنی تولید می‌کنند.

لرستان هفتمین استان عشایری کشور با ۱۴ هزار خانوار جمعیتی بیش از ۸۳ هزار کوچ نشین دارد.

<div id="video-display-embed-code_11236101"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264696/11236101?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما