شناسهٔ خبر: 67288877 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

جلیلی پاسخ ادعای پورمحمدی درباره FATF را نداد /آمارهایی از نرخ مرگ و میر

سعید جلیلی گفت: متاسفانه از همین ۱۲۰۰ نفری که در روز فوت می شوند، ۴۷ درصد مرگ زودرس بوده است، ۲۲ درصد آن بسیار زودرس بوده که زیر ۵۵ سالگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛دور دوم سوالات از کاندیداها در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است.

سوالات مردمی و کارشناسان

پرسش مردمی: اگر دیدید جلوی بیمارستان ها مردم از شهرستان ها می آیند و خیمه می زنند و چند ماه در نوبت هستند؛ برنامه شما برای این معضل بزرگ چیست؟

علیرضا مرندی: چقدر برای سلامت این جامعه که مدیونش هستید ارزش قائلید؛ سلامتشان و نه درمانشان.

کامران باقری لنکرانی: بحران فرسودگی شغلی و بحران مهاجرت نیروی انسانی و بحران نگهداشت نیروی انسانی بخصوص در مناطق محروم، نظام سلامت را تهدید میکند. برای حل این بحرانها چه برنامه ای دارید؟

سعید نمکی: نگاه شما به بحث عدالت در سلامت و دسترسی عادلانه مردم در نقاط محروم به زیرساختهای سلامت و نگاه شما به نظام شبکه و راهکارهای تقویت پوشش بیمه ای و کاهش پرداخت از جیب مردم چیست؟

ایرج حریرچی: نظام هوشمند اطلاعات سلامت باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد؛تعهد دولت برای یکپارچه سازی اطلاعات برای دو سال و تعهد دولت برای اجرای پزشک خانواده در طی یکسال آیا در توان دولت شما هست؟

اهم اظهارات سعید جلیلی را در ادامه می خوانید؛

* من فکر می کنم باید روی پرسش مردم متمرکز شویم،یک بخش از نظام سلامت به وزارت بهداشت مربوط می شود.

* ما یک موفقیت خوبی در جمهوری اسلامی داشتیم که در این ۴۵ سال گذشته، میانگین طول عمر که در اوایل انقلاب ۵۵ سال بود به ۷۵ سال رسیده است.

* دوتا مثال می‌خواهم بزنم تا مردم بهتر درک کنند، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰۰ نفر از جمعیت ما فوت کردند، مرگ حق است اما این رافع مسئولیت ما در مرگ‌های قابل پیش‌گیری نیست. نظام سلامت و دولت یک وظیفه دارد که مرگ های قابل پیشگیری را به صفر و یا به حداقل برساند.

* متاسفانه از همین ۱۲۰۰ نفری که در روز فوت می شوند، ۴۷ درصد مرگ زودرس بوده است، ۲۲ درصد آن بسیار زودرس بوده که زیر ۵۵ سالگی است.

* ما وقتی بررسی می کنیم، شرایطی دارد، ۶۵ تا برای آلودگی هوا بوده، ۶۰۰ نفر برای فلان عارضه بیماری است.

* دولت وظیفه دارد، رئیس جمهور وظیفه دارد و برخی از موضوعات فراتر از یک دستگاه و فراتر از وزارت بهداشت است.

* طبق آمار، اگر ۲۶ میلیون خانوار داریم، حدود ۴۲/۳ درصد متاسفانه در سال حدود ۲.۵ درصد دچار بیماریی هایی میشوند که هزینه های کمرشکن دارد.

* یعنی روزی ۱۷۸۰ نفر در روز، هزینه کمرشکن بر آنان تحمیل شده که زیر خط فقر رفته و دچار مشکل می شوند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما