شناسهٔ خبر: 67288831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد

احیای جلسات خانگی قرآن کریم در ۲۰۲۰ محله کشور

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از اجرای طرح ساماندهی و احیای جلسات خانگی قرآن کریم در ۲ هزار و ۲۰ محله کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی آقامحمدی امشب _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ با حضور در نشست ساماندهی و احیای جلسات خانگی قرآن کریم در استان قزوین اظهار کرد: طرح ساماندهی و احیای جلسات خانگی قرآن کریم در ۲ هزار و ۲۰ محله کشور برگزار می‌شود که از این تعداد سهم استان قزوین ۳۷ محله است.

وی افزود: این در حالی است که برخی ارگان‌ها و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی، هلال‌احمر، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بسیج، آستان قدس رضوی و برخی از شهرداری‌ها قرار است کمک حال این قضیه باشند و بنا داریم که دیگر شاهد هیچ فقری، یعنی فقر قابلیتی و نه رفع گرسنگی، در این مناطق نباشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگان ما از جمله شهیدان سردار حاج‌قاسم سلیمانی و آیت‌الله رئیسی خود از بچه‌های همین محلات بودند، گفت: برنامه‌ریزی لازم در این راه صورت گرفته تا ما در این مجموعه‌ها هفت کار از جمله تأمین مسکن، تأمین اشتغال، سلامت و تحصیل را با راه‌اندازی کلاس‌های قرآن به سرانجام برسانیم.

آقامحمدی ادامه داد: با توجه به آغاز ثبت‌نام زائران به اربعین حسینی افرادی که بتوانند تا قبل از این مناسبت جلسات قرآن خانگی را در محلات راه‌اندازی کنند، میهمان ما در اربعین خواهند بود.

وی یادآور شد: این روزها مردم میهن اسلامی ما با ضایعه از دست دادن رئیس جمهور و هیئت همراه در سانحه سقوط بالگرد روبرو هستند و به زودی شاهد برگزاری مراسم چهلمین روز این شهدا نیز خواهیم بود و از سوی دیگر و برای استمرار حکومت الهی و رقم زدن حاکمیت قرآن بایستی انتخاباتی باشکوه، عظیم و وصف ناپذیری را برگزار کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز به دارالمومنین و دارالمجاهدین، یعنی شهر قزوین، آمدیم تا شاهد شروع یک کار بسیار ریشه‌ای و بنیادی باشیم که شاید امروز خیلی عظمت این کار به چشم نیاید اما در واقع بایستی اذعان داشت که ثمره این کار در آینده دیده خواهد شد.

آقامحمدی با اشاره به حضور مربیان و معلمان قرآنی حاضر در نشست ساماندهی و احیای جلسات خانگی استان قزوین گفت: شما در واقع که به اینجا آمدید، باید به صورت دلی یک نیت کنید، چرا که نیات ما مورد قبول قرار می‌گیرد، خودتان را با قرآن گره بزنید و هدایت بچه‌های مردم را نیز در سایه قرآن از خداوند بخواهید.

نظر شما