شناسهٔ خبر: 67288667 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازی‌های جهانی شرکت‌ها؛ نخستین نشان کاروان ایران در دوومیدانی بانوان

نخستین نشان کاروان ایران در پنجمین دوره بازی‌های جهانی شرکت‌ها، در رقابت‌های پرتاب وزنه بانوان به دست آمد.

صاحب‌خبر -
بازی‌های جهانی شرکت‌ها؛ نخستین نشان کاروان ایران در دوومیدانی بانوان *
 
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پنجمین دوره مسابقات جهانی شرکت‌ها چهارشنبه با برگزاری مراسم افتتاحیه در مرکز شهر کاتانیا ایتالیا آغاز شد.
در این رقابت‌ها بیش از چهار هزار ورزشکار کارگر کارخانجات معروف و معتبر جهان در ۲۹ رشته ورزشی با هم پیکار می‌کنند.
با توجه به عدم همکاری در صدور روادید ورزشکاران کارگر کشورمان، از صبح امروز (پنجشنبه ۳۱ خرداد) تیم اعزامی کارگران ایران در ۴ رشته دوومیدانی، فوتبال ۷ نفره، بسکتبال ۳ نفره و تنیس روی میز به مصاف حریفان خود رفتند.
در رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های جهانی شرکت‌ها که در دوره‌های قبل با درخشش ورزشکاران ایران همراه بود، تنها شرکت‌کننده بانوی کاروان ورزش ایران، خانم فریبا درخشنده از فولاد سپاهان اصفهان در رقابت‌های پرتاب وزنه گروه سنی A با پرتاب ۷ متر و ۵۵ سانتی‌متر بر سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد و مدال برنز این ماده و اولین مدال کاروان را بدست آورد.
گفتنی است؛ فریبا درخشنده در دوی ۱۰۰ متر در گروه مقدماتی چهارم شد و در پرش طول به مقام پنجم رسید.
در رقابت‌های بسکتبال سه نفره بازی‌های جهانی شرکت‌ها که از صبح امروز آغاز شد، تیم ساحل نمایان بندر گرچه بازی اول را به ایتالیا باخت، اما با پیروزی در سه مسابقه بعدی خود برابر تیم‌های یونان و فرانسه، با قرار گرفتن در رده دوم گروه اول، موفق به صعود از مرحله گروهی و راهیابی به جمع چهار تیم مرحله نیمه نهایی شد.
در رقابت‌های تنیس روی میز گروه سنی آزاد بازی‌های جهانی شرکت‌ها، تیم کاشانه همت ایران با ترکیب مسیح قربانی و امیر صدیق در دو دیدار مقابل تیم آلیانس فرانسه و پورشه آلمان با اقتدار و با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها راه یافت.
در ادامه این رقابت‌ها فردا و در مرحله یک‌چهارم نهایی از ساعت ۱۰:۴۵ تیم همت کاشانه ایران برای راهیابی به نیمه نهایی با تیم دوم گروه چهارم مسابقه خواهد داد.
نخستین روز رقابت‌های فوتبال هفت نفره بازی‌های جهانی شرکت‌ها، با دو پیروزی در مرحله گروهی برای تیم فوتبال کارگران ایران همراه بود. تیم ایران در این رقابت‌ها متشکل از فوتبالیست‌های فولاد سپاهان اصفهان و پتروشیمی امیرکبیر ماهشهر، صبح امروز نخستین مسابقه را برابر سفران فرانسه ۳بر۲ برد و عصر امروز برابر تیم اس اس دی اسپورت ایتالیا به برتری ۸ بر یک دست یافت و با توجه به سه تیمی بودن گروه خود، به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شد.
فردا رقابت‌ها در یک هشتم و یک‌چهارم نهایی پیگیری خواهد شد. 
لازم به یادآوری است؛ به دلیل عدم همراهی سفارت ایتالیا در تهران و عدم صدور روادید، دوندگان اعزامی به این رقابت‌ها موفق به اخذ روادید نشده و از حضور در این بازی‌ها بازماندند و تیم منتخب فوتبال نیز متشکل از بازیکنان دو تیم؛ فولاد سپاهان اصفهان و پتروشیمی امیرکبیر هستند.

نظر شما