شناسهٔ خبر: 67288224 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سازمان انرژی اتمی تشریح کرد:

حرکت پرشتاب صنعت هسته‌ای در افزایش کیفیت غذای مردم

تهران - ایرنا - معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با استفاده از فناوری پرتودهی می‌توانیم بخش قابل ملاحظه‌ای از ضایعات کشاورزی را کاهش دهیم و با این کار به حتم به امنیت غذایی کشور کمک کرده‌ایم.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، سیدپژمان شیرمردی در آیین بهره‌برداری از مجتمع پرتودهی مجهز به سامانه خودحفاظ گاما استان یزد اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کلی دولت سیزدهم در سال‌های گذشته این بود که سهم صنعت و فناوری هسته‌ای را به‌ویژه در زمینه فناوری پرتودهی در زندگی مردم را افزایش دهیم.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم استفاده از پرتوها در بخش کشاورزی و مواد غذایی است؛ متاسفانه اکنون حدود 30 درصد از محصولات کشاروزی تولید شده در کشور تبدیل به ضایعات می‌شود که فناوری پرتودهی یکی از راهکاری مهم برای ممانعت از این مساله است. فناوری پرتودهی؛ روشی کاملا تمیز و بدون استفاده از مواد شیمیایی و آفت‌کش‌هاست. این روش ماندگار و ارزشمند بوده و از سابقه طولانی در دنیا برخوردار است. امروز کشورهای پیشرفته دنیا از نظر صنعتی از این فناوری مهم در حوزه صنعت و کشاورزی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها عنوان کرد: با استفاده از فناوری پرتودهی می‌توانیم بخش قابل ملاحظه‌ای از ضایعات کشاورزی را کاهش دهیم و با این کار به حتم به امنیت غذایی کشور کمک کرده‌ایم.

وی افزود: مصمم هستیم با به‌کارگیری ظرفیت بخش خصوصی و استفاده از سرمایه‌گذاران مختلف در کشور بتوانیم سامانه‌های پرتودهی را با هدف کمک به امنیت غذایی کشور و افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی گسترش دهیم. با این کار مردم کشور بیش از پیش می‌توانند ارزش فناوری هسته‌ای را در کشور حس کنند.

نظر شما