شناسهٔ خبر: 67287974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین برگزار شد

بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در تالار ایرانیان منطقه هفت‌سنگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ با شعار «خیرین مدرسه‌ساز، پیشران ایران قوی» و با هدف تکریم خیرین و ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی، جذب و هدایت و تثبیت خیران و با حضور حجت‌الاسلام علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش، شهریار صالحانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، ابراهیم سعادت‌فر مدیرکل نوسازی مدارس، نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان، علی رحمانی معاون اقتصادی استاندار و رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در تالار ایرانیان هفت‌سنگان برگزار شد.

ساخت ۷ هزار مدرسه در دولت شهید رئیسی

شهریار صالحانی، مدیرکل حوزه ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه شهیدرئیسی بالاترین حامی خیرین و نهضت مدرسه‌سازی و خیرین مدرسه‌ساز ایران بود، اظهار کرد: فعالیت‌های گسترده خیرین مدرسه‌ساز باید به خوبی تبیین شود.

وی افزود: یکی از بهترین روش‌ها و ظرفیت‌ها برای تبیین خدمات خیرین محترم که در راستای ساحت تربیت اجتماعی دانش‌آموزان هم می‌تواند هدف‌گذاری شود، این است که زندگی و منش خیرین در کتب درسی گنجانده شود.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در طول ۲ سال از دولت سیزدهم شهید جمهور در چهار برنامه مرتبط با موضوع مدرسه‌سازی حضور یافتند و در همه برنامه‌ها توجه ویژه‌ای به خیرین مدرسه‌ساز داشته و حضور این نیک‌اندیشان مدرسه‌ساز را الگویی برای حضور و مشارکت مردم در سایر عرصه‌ها توصیف می‌کردند.

صالحانی یادآور شد: شهید رئیسی در روز شروع سال تحصیلی مدرسه‌ای که در منطقه بهارستان به دستور خود ایشان در کمتر از چهار ماه ساخته شده بود، حضور یافت و زنگ آغاز سال تحصیلی را به صدا درآورد. مقرر بود در برنامه تحویل همزمان ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی در بشاگرد حضور یابد که به جهت بدی آب و هوا میسر نشد، اما در برنامه شورای اداری استان هرمزگان از فعالیت‌های خیران مدرسه‌ساز تقدیر کرد.

وی از ساخت ۷ هزار فضای آموزشی و پرورشی و حدود ۳۲ هزار کلاس درس در دولت شهید رئیسی خبر داد و گفت: امید است در ادامه با استقرار دولتی که راه این شهید بزرگوار را استمرار دهد، بتوانیم نهضت مدرسه‌سازی را بیش از پیش ارتقا دهیم و بخش قابل توجهی از مشکلات دانش آموزان عزیز را مرتفع کنیم.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از هدف‌گذاری سازمان متبوعش برای توسعه فضای آموزشی در اماکن با سرانه پایین فضای آموزشی خبر داد و افزود: از خیرین انتظار داریم نواحی که در سطح استان با سرانه فضای پایین وجود دارد را تقویت کنند تا همه دانش‌آموزان از سرانه استاندارد کافی برخوردار شوند.

ابراهیم سعادت‌فر، مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه خیران نیک‌اندیش ستارگان آسمان علم و دانش هستند، گفت: آن‌ها با ساختن مدرسه شرایط را برای رشد و شکوفایی دانش‌آموزان فراهم می‌کنند و مدرسه‌سازی به عنوان یک کار ارزشمند، از ماندگارترین اعمال نیک و حسنه است.

به گزارش ایمنا، در این مراسم هدایای نقدی خیرین مدرسه‌ساز برای توسعه و تکمیل فضاهای آموزشی جمع‌آوری و در انتهای مراسم با حضور فاطمه محمدبیگی و سالار ولایتمدار نمایندگان مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی هم از خیران مدرسه‌ساز استان قزوین در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

نظر شما