شناسهٔ خبر: 67287915 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

قالی باف: حق مردم ما یک «زندگی خوب» است؛ حتی نه یک «زندگی معمولی»

محمدباقر قالیباف تصریح کرد: حق مردم ما یک زندگی خوب است؛ حتی نه یک زندگی معمولی؛ امروز واقعیت این است که بخش قابل توجهی از خانوارهای ما زندگی‌شان به سختی می‌گذرد. رئیس‌جمهور آینده مسئول است که ضمانت کند که این موضوع حل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل ازتسنیم: قالیباف می‌گوید که مردم حق یک زندگی خوب را دارند، نه حتی یک زندگی معمولی

محمدباقر قالیباف در پاسخ به سوالات بخش اول مناظره دوم گفت: 

عرض تسلیت برای زلزله کاشمر و آتش‌سوزی گیلان دارم.

همین ابتدا بگویم که از ابتدا نه در یارانه‌ها هدفمند عمل کردیم و نه شیوه انجام آن درست بود. در دولت چهاردهم باید به آن توجه کنیم.

عدالت و جلوگیری از تبعیض مخصوصاً از انفال که اموال عمومی است بایدمدنظر قرار بگیرد. به هیچ دلیل و بهانه‌ای نمی‌شود از عدالت گذشت.

حق مردم ما یک زندگی خوب است؛ حتی نه یک زندگی معمولی؛ امروز واقعیت این است که بخش قابل توجهی از خانوارهای ما زندگی‌شان به سختی می‌گذرد. رئیس‌جمهور آینده مسئول است که ضمانت کند که این موضوع حل شود.

با صراحت بگویم که حفظ قدرت خرید خانوار مستقیماً به عهده رئیس‌جمهور است که باید از پس آن بربیاید و پاسخگو باشد.

کسی که دارد کار می‌کنند و تمام عمرش را کار کرده و الان بازنشسته شده چرا الان باید فقیر باشد؟ دولت نباید چنین اجازه‌ای بدهد.

حتما باید کاری کنیم که سهم نیروی کار از تولید کاهش پیدا نکند. و اینکه سوال کردند که یارانه را به تولید می‌دهیم یا به مصرف‌کننده، بنده معتقدم که باید به مصرف کننده بدهیم. ولی دقیقا بدانیم چگونه و به چه روشی و به چه کسانی. وگرنه عدالت محقق نمی‌شود.

تورم یکی از مشکلاتی است که بودجه آن را ایجاد می‌کند. بودجه‌ای که می‌آید زندگی را جابجا می‌کند. به نوعی به زندگی مردم دستبرد می‌زنیم. آنها که حقوق ثابت می‌گیرند مثل کارگران و بازنشسته‌ها و ... آسیب می‌بینند.

حتما باید به میزان رشدی که انجام می‌شود و میزان تورم، باید در افزایش حقوق ثابت‌بگیران بکوشیم. یا به صورت نقد یا کالاهای اساسی باید این مسئله جبران شود.

۲۱۰۰ کالری مردم باید تامین شود و ۶ کالایی که در جهیزیه است.

برچسب‌ها:

نظر شما