شناسهٔ خبر: 67287704 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

حمایت قاطع اسحاق جهانگیری از پزشکیان

روزنامه اعتماد

معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: انتخابات پیش رو می‌تواند مقداری از رنج‌های مردم را کم کند و تا حدی امکان مشارکت و رقابت سیاسی را فراهم کند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

اسحاق جهانگیری، اظهار داشت: من با صراحت اعلام می‌کنم که اگر چه از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده‌ام، اما ذره‌ای تردید ندارم که باید در این شرایط از طریق انتخابات و رای خود نشان دهم و نشان دهیم که ایران به چه تحولی نیاز دارد و ایرانیان چه می‌خواهند.

بخش‌های مهم سخنان او در ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان را در ادامه می‌خوانید:

با کمال میل به نشست زاگرس نشینان و دوستان عزیز لر آمدم به چند سبب:

- شرایطی پیچیده از هر نظر که نیازمند افق گشایی است.

- شرایطی پیش آمده که می‌توان در آن جستجوی امید کرد.

- انتخابات پیش رو می‌تواند مقداری از رنج‌های مردم را کم کند و تا حدی امکان مشارکت و رقابت سیاسی را فراهم کند.

- دوم اینکه در جمع دوستان لر خوب می‌توانم به مفهوم رنگین کمان ایران و اهمیت تنوع فرهنگی و ظرفیت ارتقا موقعیت ایران را بفهمم.

- سوم اینکه می‌توانم با مردم خوب هم وطنم گفتگو کنم بخصوص آن‌ها که در این موقعیت مرددندکه چه بکنند، یا به فرایند انتخابات به حق بدبین و معترض شده اند.

- من با صراحت اعلام می‌کنم که اگر چه از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده ام، اما ذره‌ای تردید ندارم که باید در این شرایط از طریق انتخابات و رای خود نشان دهم و نشان دهیم که ایران به چه تحولی نیاز دارد و ایرانیان چه می‌خواهند.ایران نیازمند تحول رویکرد‌ها و شیوه‌های حکمرانی است و وقتی حاصل انتخابات مردم چنین منتخبی باشد، قدمی به جلو برداشته ایم.

- به نظر من پزشکیان واجد این خصوصیت‌ها است.

-، چون راست می‌گوید و پاک و پاکدست و از جنس مردم است می‌تواند اعتماد از دست رفته اکثریت جامعه را به حاکمان تا حد زیادی برگرداند.

- او باور دارد که در این مقطع دشوار باید سرمایه اجتماعی را ترمیم و تقویت کرد و تحریم‌ها را لغو کنیم.

- او کسی است که بی ادعا و بدور از شعار می‌تواند مورد اعتماد مردم و افزایش مشارکت آن‌ها باشد، او فرصتی برای (آشتی ملی)، (برای اجماع ملی) فراهم می‌شود تا همه باهم فکر و اقدامی برای کاهش مشکلات مردم کنند.

- بیشترین سهم و نقش برای برداشتن این بار را کسانی دارند که حال یا مرددند و یا قهر و بی تفاوت.

- باطل سحر این انتخابات بالا بردن سطح مشارکت و انتخاب نامزدی متمایز و متفاوت است، دکتر پزشکیان اصلاح طلب است، تبار مدیریتی او به اصلاحات و دولت خاتمی می‌رسد و الان هم گوشش نسبت به خواسته‌های جدید جامعه شنواست.

- خوشبختانه مردم ما می‌توانند تفاوت او و رویکرد‌ها و همکارانش را با کسانی ببینند که با مردم راست نمی‌گویند ومدام خود را اهل عمل میدانند، ولی نمی‌گویند که با چه هزینه‌ها و با چه بریز و بپاش‌ها و فساد‌های مدیریتی می‌کنند. یا کسانی که در عالم تخیل به سر می‌برند و رویا فروشی می‌کنند و با همین رویا‌ها فرصت‌های توسعه ملی را از میان ببرند.

- من که در مناظره‌های سال ۹۶ بودم، نتیجه ورود این آقایان را در انتخابات سال ۱۴۰۰ هم دیدم.

- اگر چه مبدا خلقت و حکمرانی را به سال ورود خودشان به قوای مختلف تغییر داده اند بگویند که وقتی روی کار آمدند سفره مردم چگونه بود و بعد از ۳ سال چه شد.

- در حل برجام و لغو تحریم‌ها به کجا رسیدیم.

- در اتحاد و انسجام داخلی چه کردید؟

- هنرمندان، ورزشکاران، معلمان، اساتید امیدوارتر شده‌اند؟

- در سفره مردم که دیگر عدد و رقم است چه دستاوردی داشتید؟ می‌گویید نفت را می‌فروشیم تاثیر آن در زندگی مردم کجاست؟

نظر شما