شناسهٔ خبر: 67287537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در گلستان: انتخابات آتی همچون انتخابات مجلس قوی و سالم برگزار شود

گرگان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: انتخابات ریاست جمهوری که هشتم تیر ماه برگزار خواهد شد، باید همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی قوی و سالم باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان‌، آیت‌الله "سیدکاظم نورمفیدی" پنجشنبه در دیدار شورای قضایی این استان به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: انتخابات سال گذشته مجلس، در سلامت و قوی برگزار شد و انتخابات پیش رو هم باید همینگونه برگزار شود.

وی بیان کرد: انتخابات، میدان تجلی اخلاق است و مردم نگاه می‌کنند که نامزدهای انتخاباتی چقدر پایبند اخلاق هستند.

وی خاطرنشان کرد: درست نیست که انسان برای اثبات خود، دیگران را تخریب کند و از دادگستری استان هم انتظار داریم با افرادی که این اقدامات را انجام می‌دهند، قاطعانه برخورد کند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی گفت: امام راحل با انتخاب ایشان به عنوان رییس قوه قضاییه، شایسته‌ترین فرد را برای این کار انتخاب کرد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: شهید بهشتی شخصی عالم، زمان شناس، عاقل و دنیا دیده بود.

وی ادامه داد: تمام حمله‌ها نیز به سمت شهید بهشتی بود زیرا دشمن او را به خوبی شناخته بود.

وی اضافه کرد: هیچ یک از ما معصوم و مصون از خطا نیستیم اما باید نهایت تلاش را برای انجام امور به بهترین شکل به کار بگیریم و اصول را رعایت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: از تلاش‌های دادگستری استان به ویژه رییس کل دادگستری برای پیشرفت و توسعه استان قدردانی می‌کنم.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: معضلات چند دهه‌ای و ابرچالش‌های استان با سفرهای استانی رییس قوه قضاییه و دستورات و راهبردهای ایشان حل و فصل شد.

حیدر آسیابی در این دیدار اظهار کرد: پتروشیمی گلستان، طرح گردشگری آشوراده و موج‌های آبی گنبدکاووس سه معضل جدی استان بود که با ورود شخص رییس قوه قضاییه و تفویض اختیار از ناحیه ایشان مرتفع شد.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف مسکن روستایی بیش از ۱۵هزار خانوار، توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت، رسیدگی قاطع به مفاسد اداری، صیانت از پارک جنگلی النگدره از اقدامات شاخص دیگر دادگستری استان است.

وی در خصوص تحقق شعار سال یادآور شد: سال گذشته ۱۱۰ واحد تولیدی تعطیل یا نیمه فعال مورد حمایت قضایی استان قرار گرفتند که در نتیجه آن سه هزار فرصت شغلی حفظ شد.

آسیابی به افزایش نظارت‌ها در دادگستری برای مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: سال قبل با بیش از ۱۰۰ کارچاق‌کن، وکیل و کارشناس متخلف برخورد کردیم.

رییس کل دادگستری گلستان‌ خاطرنشان کرد: همه برنامه‌ها و مصوبات ۲ سفر رییس قوه قضاییه به این استان، اجرایی شده است.

یکم تا هفتم تیر ماه هفته قوه قضاییه نام گذاری شده است.

این روز به دلیل شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن یاران ایشان روز قوه قضاییه نام گرفته است.

در این روز دستاورد های قوه قضاییه در دیدگاه صابحان حقیقی انقلاب قرار می‌گیرد.

شورای قضایی گلستان، امروز ۳۱ خرداد ماه با آیین غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گرگان و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، به استقبال هفته قوه قضاییه رفتند.

نظر شما