شناسهٔ خبر: 67287479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پوتین: ممکن است دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

رئیس جمهور روسیه از احتمال تغییر در سیاست‌های هسته‌ای کشورش خبر داد.

صاحب‌خبر -

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی در «هانوی» پایتخت ویتنام اعلام کرد که مسکو در حال فکر کردن درباره ایجاد تغییرات احتمالی در دکترین هسته‌ای خود است. 

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس دکترین فعلی، روسیه در صورت وقوع حمله هسته‌ای از خارج یا «تهدید وجودی» علیه خود می‌تواند از تسلیحات هسته‌ای خود بهره بگیرد.

برخی رسانه‌های غربی پیش‌تر مدعی شده بودند که روسیه قصد دارد آستانه استفاده از تسلیحات خود را کاهش دهد، اما رئیس جمهور روسیه در سخنرانی امروز خود تاکید کرد که حتی در صورت تغییر در دکترین موجود، نیازی به حمله پیشگیرانه از سوی روسیه وجود ندارد. 

رئیس جمهور روسیه در ساعات اولیه امروز وارد فرودگاه «هانوی» شد و «تران هونگ ها» معاون نخست وزیر ویتنام بر روی فرش قرمز از وی استقبال کرد. سفر پوتین مورد انتقاد آمریکا یکی از شرکای تجاری اصلی ویتنام، قرار گرفته است.

پوتین که پس از سفر نادر خود به کره شمالی به هانوی رفته است، ده‌ها قرارداد با همتای ویتنامی خود امضا کرد و پیشنهاد داد که گاز طبیعی خود را به این کشور عرضه کند. دو کشور همچنین تمایل خود را برای تقویت روابط دوجانبه در حوزه‌های دفاعی و امنیتی که به آنها امکان می‌دهد با خطرات مواجه شوند، ابراز کردند.

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما