شناسهٔ خبر: 67287156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه فردوسی:

شهید رئیسی با اعتماد به جوانان برای نظام کادرسازی کرد

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: شهید رئیسی با اعتماد به جوانان برای نظام کادرسازی کرد، در حالیکه در گذشته کمتر رئیس‌جمهوری جرات می‌کرد این طور از جوانان حمایت کند و به آنان میدان دهد.

صاحب‌خبر -

مسعود میرزایی شهرابی عصر امروز ۳۱ خرداد در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه هنوز نمی‌توانیم شهادت مرحوم رئیسی را باور کنیم، اظهار کرد: این روزها بهتر متوجه می‌شویم شهید رئیسی چه خدماتی ارزشمندی به کشور و مردم کرد. ویژگی‌ها و خدمات شهید جمهور باعث می‌شود ما هر روز به یاد او و همراهانش باشیم.

وی با اشاره به اهم خدمات دولت سیزدهم در خصوص ارتقای آموزش عالی، افزود: در زمان بروز کرونا، دانشگاه‌ها مدتی غیرحضوری بود و بخش زیادی از زیرساخت‌های دانشگاه آسیب دید، اما پس از استقرار دولت سیزدهم و کاهش فوتی‌های کرونایی، نه‌تنها دانشگاه‌ها حضوری شد، بلکه بودجه دانشگاه‌ها بیش از ۱۰۸ درصد افزایش یافت. این نشان می‌دهد رئیس‌جمهور نیز مانند رهبری اهمیت بالایی برای علم قائل بود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به مردمی‌سازی در آموزش عالی به عنوان دیگر اقدام رئیس‌جمهور فقید، عنوان کرد: در این دولت تعداد زیادی از جوانان ما در سطوح اجرایی وزارت علوم و موسسات آموزش عالی به کار گرفته شدند. رئیسی با اعتماد به جوانان برای نظام کادرسازی کرد، در حالیکه در گذشته کمتر رئیس‌جمهوری جرات می‌کرد این طور از جوانان حمایت کند و به آنان میدان دهد.

میرزایی ادامه داد: چندی پیش شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه تعدادی از پست‌های دانشگاهی از حالت تک ستاره به دو ستاره تبدیل شود. تا پیش از این تنها می‌توانستیم به جوانانی که دارای دکترای تخصصی هستند و عضو هیات علمی اند، پست دانشگاهی دهیم و همین باعث می‌شد نتوانیم از تخصص خیل عظیمی از جوانان استفاده کنیم. اما این مصوبه باعث شد تعداد زیادی از جوانان انقلابی، متعهد، دغدغه‌مند و غیرتمند بتوانند در دانشگاه فردوسی به کار گرفته شوند.

وی اضافه کرد: شورای عالی عتف سال‌ها تعطیل بود و اصلا سابقه نداشت رئیس‌جمهور در این شورا بنشیند و به تمام مصوبات جلسات اهمیت دهد؛ اتفاقی که در دولت سیزدهم رخ داد. لذا شهید رئیسی برای قوام آموزش عالی نقش ممتازی داشت.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به صحبت‌های رهبری در خصوص شاخصه‌های انتخاب رئیس‌جمهور، گفت: ان‌شاءالله همان طور که در تشییع پیکر شهدای خدمت حماسه خلق شد، شاهد خلق حماسه‌ای دیگر در هشتم تیرماه باشیم و رئیس‌جمهوری انتخاب شود که اشبه‌الناس به شهید رئیسی است تا کشور ما بتواند قوی‌تر از قبل در مجامع بین‌المللی ظاهر شود.

انتهای پیام

نظر شما