شناسهٔ خبر: 67287074 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

قاضی زاده در دومین مناظره ۱۴۰۳ چه گفت؟

یک کارت اعتبار انرژی به خانواده‌ها خواهیم داد/ آقایان پزشکیان و پورمحمدی آیا شجاعت این را دارید که بگویید می‌خواهید دولت سوم روحانی باشید؟

قاضی زاده در دومین مناظره انتخابات گفت: براساس اینکه هر خانوار ایرانی ۲ خودرو داردُ منابع یارانه را در سال اول ۴۰، سال دوم ۶۰ و سال سوم به ۹۰ میلیون تومان اعتبار انرژی در اختیار خانوارها قرار می دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دومین مناظره از ۵ مناظره درنظر گرفته شده برای نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره مسائل اقتصادی با محور عدالت برگزار شد.

«خدمتِ عدالت محور دولت» عنوان کلی مناظره دوم انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بود و در این مناظره به مسائلی از جمله سیاستگذاری در یارانه‌ها، محرومیت‌زدایی و رفع فقر، ارتقای نظام سلامت و ارتقای نظام آموزشی پرداخته شد.

در همین رابطه بخوانید:

امیرحسین قاضی زاده طبق قرعه کشی انجام شده، مثل مناظره قبلی روی صندلی شماره ۱ مستقر شد.

در این مناظره در بخش اول سوالات مردمی و کارشناسان پخش شد تا نامزدها به ترتیب در ۴ دقیقه به این سوالات پاسخ دهند.

** سوالات مرحله اول که توسط کارشناسان طرح شده، به شرح زیر بود:

سوال مردمی: برنامۀ شما برای منصفانه‌سازی یارانۀ سوخت چیست؟

مهدی امیدوار: ارز ترجیحی باید در ابتدای زنجیرۀ تولید پرداخت شود یا دولت کالابرگ یا یارانۀ نقدی به مصرف‌کننده بدهد؟

سوال مردمی: برنامۀ دولت شما برای عادلانه‌کردن پرداخت یارانه‌ها چیست؟

مرتضی بختیاری: برنامۀ شما در جهت توانمندسازی نیازمندان چیست؟

جلیل بشارتی: برای روستاها چه برنامه‌ای دارید؟

 قاضی‌زاده هاشمی در بخش اول پاسخ های خود این محورها را مطرح کرد:

* در دهۀ ۹۰ سفرۀ ایرانی‌ها ۳۰ درصد کوچک شد

* ماحصل اعتماد به درون پیروزی‌های بزرگ است.

* فقر در شرع ما امر نامطلوبی است و اسلام جامعه را مرفه می‌داند و فقر را معادل بی‌ایمانی می‌شمارد. لذا نباید بگذاریم فقر ریشه بدواند؛, باید با ریشه‌های فقر مقابله  کنیم و از آنها که امکان تامین معاش ندارند دستگیری کنیم.

* متاسفانه در دهۀ ۹۰ وضعیت خوبی طی نکردیم، رشد اقتصادی نزدیک به صفر و ماحصل این شد که ۳۰ درصد سفره ایرانیان کوچک شد و با وجود اینکه در دولت قبلش ضریب جینی اصلاح شده بود ولی در دولت آقای روحانی بیشتر شد.

مشروح صحبت های قاضی زاده در بخش اول را در ادامه بخوانید:

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای این مناظره گفت: ابتدا پیروزی تیم والیبال ایران را در دو بازی آمریکا و هلند تبریک می‌گویم که به دنبال تعویض مربی خارجی و آوردن مربی ایرانی بود. نتیجه تکیه به درون کشور و جوانان، پیروزی است.

وی افزود: وظیفه حکومت اسلامی این است که نگذارد فقر در جامعه ریشه بدواند و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که برخورد با ریشه‌های فقر انجام شود. فقر در شرع ما امر نامطلوبی است و اسلام جامعه را مرفه می‌داند و فقر را معادل بی ایمانی می‌شمارد. لذا نباید بگذاریم فقر ریشه بدواند؛, باید با ریشه‌های فقر مقابله کنیم و از آنها که امکان تامین معاش ندارند دستگیری کنیم.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: متاسفانه در دهه ۹۰ وضعیت خوبی طی نکردیم، رشد اقتصادی نزدیک به صفر و ماحصل این شد که ۳۰ درصد سفره ایرانیان کوچک شد. و با وجود اینکه در دولت قبلش ضریب جینی اصلاح شده بود ولی در دولت آقای روحانی بیشتر شد.

وی افزود: ۱۰۰ میلیارد دلار توزیع کردیم اما ماحصلش افزایش رفاه عمومی نشد و به نفع قاچاقچیان سوخت شد یا افرادی که از یارانه بیشتر استفاده می‌کردند. قطعی برق تابستان و گاز زمستان را هم که بهتر از من می‌دانید. الان به نحوی رسیده که بخشی از حامل‌های انرژی را باید وارد کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: الان ۳۰ درصد جامعه ایران کمتر از ۱۲ میلیون در آمد دارند و نیازمند کمک هستنند. در برخی خانوارها حتی یک شاغل نیست و برخی هم شغل موثری ندارند. لذا اقدام اساسی توسعه شغل و شاغل کردن حداقل یک نفر از اعضای خانواده و ارتقای وضعیت درآمدی مشاغل است.

وی افزود: دو برنامه اصلی داریم: یکی اینکه دارایی‌هایی که در اختیار دولت است ولی برای مردم است مثل شرکت و سهام و زمین را به خود مردم منتقل کنیم و بعد هم اصلاح سازوکارهای مندرج در هدفمندی یارانه‌ها که ناقص انجام شده است. در دولت احمدی نژاد ارزش یارانه ۴۵ دلار بود بعد شد ۳ دلار و در دولت سید محرومان ۱۱ دلار شد.

پاسخ قاضی زاده به سوالات در ۴ دقیقه اول

قاضی زاده در بخش دوم درباره دیدگاه سایر نامزدها این محورها را بیان کرد:

* از آقای پورمحمدی و پزشکیان سوال دارم که تحریم سال‌هاست که وجود دارد، چرا عملکرد نهم، دهم و سیزدهم متفاوت است از دولت یازدهم و دوازدهم است؟

* نمودارها را نشان دادید، سوال این است که با چه راهکاری می‌خواهید اصلاحات انجام دهید؟

* دو قالب کلی داریم؛ پوشش همگانی برای اصلاح ناترازی انرژی و بازتوزیع منابع شبیه آنچه آقای زاکانی فرمودند،‌ منتها طرح ما پلکانی و براساس پول ملی ماست.

* براساس اینکه هر خانوار ایرانی ۲ خودرو داردُ منابع یارانه را در سال اول ۴۰، سال دوم ۶۰ و سال سوم به ۹۰ میلیون تومان اعتبار انرژی در اختیار خانوارها قرار می‌دهیم و اضافه آن هم به پشتیانی از کالابرگ‌هایی که در اختیارشان هست، اختصاص می‌یابد.

* یارانه را باید به انتهای زنجیره بدهیم درست اما ابتدای زنجیره نیز به یارانه نیاز دارند.

* منابع یارانه ۴۵۰ هزار میلیارد تومان باید به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه در ابتدای زنجیره تولید در اختیار کشاورزان و دامپروران قرار گیرد.

مشروح صحبت های قاضی زاده در بخش دوم را در ادامه بخوانید:

قاضی‌زاده هاشمی: یک کارت اعتبار انرژی به خانواده‌ها خواهیم داد

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ادامه مناظره گفت: قبل از اینکه ادامه توضیحات را بدهم لازم است بنده هم به نوبه خودم به مردم گیلان و کاشمر بابت حوادث تلخ اخیر تسلیت بگویم. سؤالی که از آقای پورمحمدی و پزشکیان دارم این است که بالاخره این تحریم و روابط سال‌هاست که وجود دارد چرا عملکرد دولت‌های متوبع شما و دولت سیزدهم متفاوت است.

وی افزود: آقای پورمحمدی هم در همه دولت‌ها بوده است اگر کسی نقشی داشته باشد اولین نفر ایشان است. سؤال این است که نمودارهایی که آقای پزشکیان ارائه می‌دهد با چه روشی می‌خواهد اجرا شود؟

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با اشاره به طرح خود در زمینه حامل‌های انرژی، گفت: یک کارت اعتبار انرژی به خانواده‌ها خواهیم داد. ۲ قالب کلی داریم؛ پوشش همگانی برای اصلاح ناترازی انرژی و بازتوزیع منابع شبیه آنچه آقای زاکانی فرمودند منتها طرح ما پلکانی و براساس پول ملی ماست.

وی افزود: براساس اینکه هر خانوار ایرانی ۲ خودرو داردُ منابع یارانه را در سال اول ۴۰، سال دوم ۶۰ و سال سوم به ۹۰ میلیون تومان اعتبار انرژی در اختیار خانوارها قرار می‌دهیم و اضافه آن هم به پشتیانی از کالابرگ‌هایی که در اختیارشان هست، اختصاص می‌یابد.

صحبت های قاضی زاده در ۴ دقیقه دوم

** سوالات مرحله دوم که توسط کارشناسان طرح شده، به شرح زیر بود:

پرسش مردمی: اگر دیدید جلوی بیمارستان ها مردم از شهرستان ها می آیند و خیمه می زنند و چند ماه در نوبت هستند؛ برنامه شما برای این معضل بزرگ چیست؟

علیرضا مرندی: چقدر برای سلامت این جامعه که مدیونش هستید ارزش قائلید؛ سلامتشان و نه درمانشان.

کامران باقری لنکرانی: بحران فرسودگی شغلی و بحران مهاجرت نیروی انسانی و بحران نگهداشت نیروی انسانی بخصوص در مناطق محروم، نظام سلامت را تهدید میکند. برای حل این بحرانها چه برنامه ای دارید؟

سعید نمکی: نگاه شما به بحث عدالت در سلامت و دسترسی عادلانه مردم در نقاط محروم به زیرساختهای سلامت و نگاه شما به نظام شبکه و راهکارهای تقویت پوشش بیمه ای و کاهش پرداخت از جیب مردم چیست؟

ایرج حریرچی: نظام هوشمند اطلاعات سلامت باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد؛تعهد دولت برای یکپارچه سازی اطلاعات برای دو سال و تعهد دولت برای اجرای پزشک خانواده در طی یکسال آیا در توان دولت شما هست؟

 قاضی‌زاده هاشمی در بخش دوم پاسخ های خود این محورها را مطرح کرد:

* لازم است پیرامون شبهه ایجاد شده در دولت رئیسی توضیح دهم؛ شهید رئیسی با فساد کنار نمی‌آمد بلکه خود اولین گزارش دهنده فساد بود.

* وظیفه دولت خاموش کردن موتور ایجاد بیماری‌هاست؛ آلودگی هوا، صوت، خاک، کاهش نشاط و ..

* در بنیاد شهید کارهای خوبی در این زمینه انجام شد؛ وزارت بهداشت باید سیاستگزار باشد و تمام دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند.

* باید کاری کنیم که دسترسی عادلانه در حوزه سلامت و درمان و پوشش هزینه‌های درمان اتفاق بیفتد.

* نظام بیمه‌ای ما در دهک‌های پایین باید خدمات و پوشش خود را افزایش دهد.

* ۴۵ درصد پزشکان در تهران هستند.

* افزایش ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی، افزایش تخت‌های بیمارستانی، اعزام ۱۰ هزار پزشک به مناطق محروم، تحت پوشش قرار گرفتن ۱۲ میلیون نفر و تقویت صندوق بیماران صعب‌العلاج در دولت شهید رئیسی اتفاق افتاد.

مشروح صحبت های قاضی زاده در بخش سوم را در ادامه بخوانید:

قاضی زاده هاشمی: شهید رئیسی با مشکل و فساد کنار نمی‌آمد

امیرحسین قاضی زاده هاشمی گفت: فرق شهید رئیسی این بود که با فساد و مسئله کنار نمی‌آمد و اعلام جنگ نمی‌کرد بلکه خودش بررسی و برخورد می‌کرد.

وی ادامه داد: مردم عزیز، در حوزه سلامت اولویت اول ما این است که شما بیمار نشوید؛ چه جسمی و چه روحی روانی و چه سلامت معنوی و موضوع آسیب‌های اجتماعی. وظیفه دولت این است که موتور ایجاد بیماری‌ها را خاموش کند. آلودگی هوا و خاک و آلودگی صوتی و مواد غذایی معیوب را درست کند؛ کم تحرکی و نیاز به نشاط را درست کند.

قاضی زاده هاشمی گفت: در تهران با این اوضاع زیست محیطی کسی نیست که دچار بیماری نشود. به قول یک عزیزی، در تهران تولید دود و سیاستمدار داریم. ما ورزش را باید جزئی از زندگی کنیم.

وی ادامه داد: در بنیاد شهید تجربه خوبی داریم و آنها که تحت خطر بودند شناسایی کردیم، اردوی سه روزه گذاشتیم، ورزش گروهی گذاشتیم؛ از این جنس کارها که الزاماً کار وزارت بهداشت و درمان نیست و همه دستگاه‌ها با سیاستگذاری این وزارتخانه باید بیایند پای کار. برخی از شهرستان به تهران می آیند ولی باید کاری کنیم که دسترسی عادلانه و خدمات عادلانه سلامت در همه جا باشد.

قاضی زاده هاشمی گفت: نظام بیمه‌ای ما در دهک‌های پایین‌تر باید پوشش خود را افزایش دهد. باید پزشک به شهرستان‌ها اضافه کنیم. ۱۶ هزار تخت بیمارستانی بویژه در بین محرومین در دولت آقای رئیسی افتتاح شد. ۱۰ هزار پزشک به مناطق محروم اعزام شد. و ۱۲ میلیون نفر تحت پوشش خدمات درمان قرار گرفتند درحالی که قبلش تحت پوشش بیمه نبودند. نباید کسی به خاطر درمان دچار فقر شود؛ سه دهک پایین باید تحت پوشش قرار بگیرند.

صحبت های قاضی زاده در ۴ دقیقه سوم

قاضی زاده در بخش چهارم درباره دیدگاه سایر نامزدها این محورها را بیان کرد:

* درآمد گردشگری سلامت را به ۵ میلیارد یورو می‌رسانم

* با بیان مساله مسائل حل نمی‌شود.

* ساحت ریاست جمهوری ساحت شخصی است که قبلا مسائل را بررسی کرده و باید به مردم راهکار ارایه کند.

* دوستان طوری صحبت می‌کنند که انگار پس از رئیس‌جمهور شدن باید بنشینند و برنامه‌هایشان را اعلام کنند.

* ۴ میلیارد دلار ارز ترجیحی می‌دهیم اما دسترسی مردم به دارو با مشکل مواجه است.

* باید به گردشگری سلامت توجه کرد؛ بهترین زیرساخت سلامت و پزشکان را داریم اما پزشکان ما مهاجرت می‌کنند.

* صندوقی با ارزش ۲۰ میلیون دلار تشکیل خواهیم داد و پیش‌بینی می‌کنیم که درآمد ۱۰۰ میلیون یورویی حال حاضر به ۵ میلیارد یورو افزایش یابد.

* ۲ حسن دارد؛ کادر درمان از کشور مهاجرت نمی‌کنند، برای کشور درآمدزایی خواهد داشت و به سایر حوزه‌های گردشگری کمک می‌کند.

* نظام شبکه باید تکمیل شود. در دولت گذشته کار خوبی آغاز شد که باید ادامه یابد.

* مراقب سلامت سالمندان باید داشته باشیم که به صورت مستمر سلامت آنان را رصد کند.

مشروح صحبت های قاضی زاده در بخش چهارم را در ادامه بخوانید:

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در ادامه گفت: با بیان مساله مسائل حل نمی‌شود. ساحت ریاست جمهوری ساحت شخصیتی است که مسائل را بررسی کرده و با کارشناسان نشسته و با برنامه‌های مشابه آشناست و روندها را بررسی کرده و راهکار عملی دارد که به مردم عرض می‌کند.

وی افزود: ولی جوری بحث می‌شود که انگار وقتی رئیس جمهور شدیم تازه می‌خواهیم با کارشناسان راهکار پیدا کنیم! خواهشم این است که حرف روشن بزنیم.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: الان ۴ میلیارد دلار ارز ترجیحی می‌دهیم به دارو ولی دسترسی مردم به دارو مشکل است؟ اینجا بگوییم می‌خواهیم چه کنیم که مثلاً قاچاق معکوس نشود دارو! راهکار ما استفاده از بیمه و دست برداشتن از فشار به کارخانه‌های تولید داروست. یا در بحث سلامت الکترونیک، ما این را در بنیاد شهید اجرا کردیم.

وی افزود: یکی از دلایل مهاجرت پزشکان ما درامد بهتر آنها در بیرون است؛ ما باید صندوقی درست کنیم با ارزش ۲۰ میلیون دلار و از محل خود بخش خصوصی که با آنها در این باره صحبت کرده‌ایم، می‌شود این کار را کرد و درامد ۱۰۰ میلیون یورویی ما در سال به ۵ میلیارد دلار بعد از ۴ سال برسد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بهترین وضعیت حوزه سلامت را در منطقه داریم؛ پزشک و پرستار ما را اروپاییها و آمریکاییها روی دست می‌برند. تکمیل نظام شبکه هم باقی مانده که باید انجام دهیم. کاری که در دولت شهید رئیسی شروع شد را باید ادامه دهیم. باید مراقب بگذاریم برای افراد در خطر؛ که مرتب آنها را کنترل کند و خطر را از انها دور کند.

صحبت های قاضی زاده در ۴ دقیقه چهارم

** سوالات مرحله سوم که درباره آموزش و پرورش بود و توسط کارشناسان طرح شده، به شرح زیر است:

* دولت شما برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت و متناسب‌سازیِ نظام آموزش با نیازهای نسل جدید چه برنامه‌ای دارد؟
* دولت شما برای کاهش تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌ها و ایجاد عدالت چه برنامه‌ای دارد؟
* دولت شما برای ارتقای رابطهٔ دانشگاه و صنعت و جلوگیری از مهاجرت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چه برنامه‌ای دارد؟

 قاضی‌زاده هاشمی در ۴ دقیقه اول بخش سوم پاسخ های خود این محورها را مطرح کرد:

* به برادرانم پورمحمدی و پزشکیان عرض کنم، بحث‌های کلی انجام می‌دهید، شما بالاخره قبلا در جایی بوده‌اید، باید بگویید در آنجا چه کرده‌اید.

* شما وزیر بهداشت و درمان بودید، شما وزیر دادگستری بوده‌اید، باید و نباید فایده ندارد، مساله را شرح و بسط دهیم بدون اینکه مشخص شود برنامه دارید یا نه؟

* آموزش عمومی یکی از اصلی‌ترین موضوعات جهان است و از نظر من وزارت آموزش و پرورش اصلی‌ترین وزراتخانه است.

* بودجه آموزش و پرورش ۹ درصد کل بودجه است و باید در یک بازه زمانی به ۳۰ درصد افزایش یابد.

* در دولت سیزدهم، ۲۹۵ هزار معلم جذب شدند، رتبه‌بندی معلمان اجرا شد و البته دارای اشکالاتی است که باید حل شود.

* ۶ هزار و ۶۶۸ فضای آموزشی جدید ساخته شد، ۳۵ هزار کلاس جدید تحویل آموزش و پرورش شد.

* ۹۱۱ هزار کودک جامانده از تحصیل با پیگیری به تحصیل بازگشتند.

* خطای استراتژیک در آموزش عمومی انجام داده و سن اصلی پرورش که ۳ تا ۷ سالگی است را از دست می‌دهیم.

* نظام تحصیلی جدیدی طراحی کردیم؛ ۴ تا ۷ سالگی دوره شناخت است که کودک ارتباطات اجتماعی را یاد می‌گیرد و منظورمان کلاس و درس نیست. تا ۱۱ سالگی دوره سواد است و دوره سوم دوره مهارت است که بچه ۱۶ ساله که فارغ‌التحصیل شده بتواند مهارتی را کامل بداند.

مشروح صحبت های قاضی زاده در بخش پنجم را در ادامه بخوانید:

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه مناظره گفت: خطاب به آقایان پورمحمدی و پزشکیان عرض کنم که دارد مغالطه می‌شود و بحث‌های کلی. شما قبلاً جایی بودید، چه‌کار کردید؟ هر کدام از ما این را باید بگوییم. شماها وزیر بهداشت و درمان و دادگستری بودید؛ شما چه‌کار کردید؟

وی افزود: با شروع دولت سیزدهم ۲۹۵ هزار معلم جذب شده‌اند. آموزش‌وپرورش اصلی‌ترین وزارتخانهٔ ماست و بودجهٔ آن باید از ۹ درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: وقتی می‌گوییم سفره خود را با مردم یکی کنیم یا عدالت اجتماعی را برقرار کنیم بادی این را هم بگوییم که که دوره مسئولیت خودت چه کردیم؟ مردم می‌خواهند بدانند توانایی انجام وعده‌هایی که می‌دهیم را داریم یا نه. همه خانواده بنیاد شهید یک سفره درمان دارند و در دولت شهید رئیسی و از ۱۷۴ هزارتومان سرانه به ۹۰۰ هزارتومان افزایش‌یافته است.

وی افزود: آموزش عمومی یکی از اصلی‌ترین موضوعات جهان است، آموزش و پرورش از نظر مت اصلی‌ترین وزارت کشور است. در دوران کرونا نیازهای آموزش‌وپرورش نادیده گرفته شد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در دولت شهید رییسی رتبه‌بندی معلمان که سال بر زمین‌مانده بود با کمک مجلس انجام شد. در رابطه دسترسی عادلانه رسیدگی به مناطق محروم ۶۰۰ هزار فضای آموزشی جدید و چهار میلیون مترمربع تحویل آموزش و پرورش شد با تجمیع منابعی که دولت انجام داد.

صحبت های قاضی زاده در ۴ دقیقه پنجم

 قاضی‌زاده هاشمی در ۴ دقیقه دوم بخش سوم پاسخ های خود این محورها را مطرح کرد:

* نیازمند تغییر جدی در نظام آموزش و پروش هستیم / حوزه آموزش عالی باید به اقتصاد پیوند بخورد

* معتقدم که با حفظ ساختار موجود آموزشی و مدرسه الگو، عمر دانش‌آموزان را در این نظام آموزش عالی تلف می‌کنیم.

* در رشته پزشکی اینطور است که افراد تا ۴۰ سالگی و در سایر رشته‌ها تا ۳۰ سالگی درگیر تحصیل هستند بعد می‌گوییم چرا سن ازدواج بالا رفت و آسیب‌های آموزشی افزایش یافت.

* باید تغییر جدی در نظام آموزش عمومی ایجاد کنیم.

* باید بتوانیم حوزه آموزش عالی و نخبگان را به اقتصاد پیوند بزنیم، باید در دانشگاه‌ها دفاتری از بخش‌های اقتصادی فعال شود.

* اگر بخواهیم نخبگان نروند باید درآمد آنان را افزایش دهیم، راهش این است که شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل و خارج کشور فعال شوند و خلق ثروت کند.

* در ۲ سال دولت شهید رئیسی ۶۴ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان و ۲۰۵ درصد صادرات آنها افزایش یافت.

* فروش کل صنایع خلاق و فرهنگی ما ۳۱ درصد افزایش یافت یعنی درآمد نخبه جوان ما.

* اگر جوان ما بتواند درآمدی در حد عرف داشته باشد جلای وطن نمی‌کند.

* جوانان ما واقعا ایران را دوست دارند، انشالله با توسعه شرکت‌های دانش بنیان که ۵۵ درصد افراد شاغل در آن در طول ۲ سال گذشته افزایش یافته است، مشکلات حل خواهد شد.

صحبت های قاضی زاده در ۴ دقیقه ششم

 قاضی‌زاده هاشمی در بخش پایانی و جمع بندی این محورها را مطرح کرد:

قاضی زاده خطاب به پزشکیان و پورمحمدی: آیا شجاعت این را دارید که بگویید می‌خواهید دولت سوم روحانی باشید؟

* مردم عزیز در دولت مردم و خانواده در اقتصاد 2 کار جدی داریم که پیش خواهیم برد؛ بزرگ‌کردن سفره اقتصاد کشور و همچنین سیاست خارجی باز و مقتدر که حامی اقتصاد باشد.

* عدالت اقتصادی نشدنی است مگر با قدرتمند کردن تک تک خانواده‌های ایرانی و با اجرای کامل طرح هدفمندسازی یارانه‌ها.

* فریبکارانی که با ایجاد آشوب و ترساندن همه اجازه کارهای بزرگ در اقتصاد را نمی‌دهند، ناکام می‌گذاریم.

* آزادی اجتماعی و سیاسی تنها از طریق ایجاد قدرت اقتصادی و عدالت شدنی است.

* در عدم توزیع برابر ثروت ثروتمندان با خریدن رسانه و کنرل افکار عمومی دیگران را به بردگی خواهند کشاند.

* در 8 سال دولت نهم و دهم ازادی اقتصادی بیشتری داشتید یا در هشت سال بعد از آن؟

* مردم عزیز ایران از سال 1400 که مدیریت اجرایی به شهید رئیسی سپرده شد نسبت به قبل از 1400 بهتر شده است یا بدتر؟

* دو نفر از برادران عزیز به صورت خاص! اعلام می‌کنم که با تداوم نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف می‌خواهم راه دولت رُیسی را ادامه دهم آیا این شهامت را دارید که بگویید می‌خواهید دولت سوم روحانی را تشکیل دهید یا خیر؟

* چطور ممکن است بگوییم در ستاد انتخابات ما به روی همه باز است اما خط فکری من با آنها متفاوت است و آنها در آینده دولت من جایگاهی ندارند؟

* وقتی داد از عدالت می‌زنیم باید اطرافیان ما سررشته درستی از عدالت داشته باشند.

مشروح صحبت های قاضی زاده در بخش جمع بندی و پایانی را در ادامه بخوانید:

با مدیریت قوی سفره اقتصاد را بزرگ خواهیم کرد

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم سفره مردم کوچک شود افزود: به دنبال کاهش فاصله تورم و افزایش حقوق هستیم. رفاه کارتی را طراحی می‌کنیم که مسائل معیشتی مردم حل شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی افزود: دولت چهاردهم که دولت خدمت و پیشرفت هست، به دنبال ایجاد یک سپر حمایتی برای مردم هستیم تا حال آنها خوب شود. خودروها کارکرده و نو را وارد می‌کنیم تا رقابت بین بازار داخلی و خارجی ایجاد شود. مرز شرقی در پاکستان و افغانستان باید دیوار بذاریم.

صحبت های قاضی زاده در بخش پایانی

نظر شما