شناسهٔ خبر: 67287030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

واکنش چهره های شاخص استان تهران به برخی بی تقوائی ها؛

پروژه بگیران لجن پراکنی را متوقف کنند/بداخلاقی مطرود است

تهران- تعدادی از چهره های شاخص استان تهران نسبت به لجن پراکنی و رواج برخی بی اخلاقی ها و بی تقوائی در فضای انتخاباتی در کشور واکنش نشان داده و خواستار توقف هرچه سریع تر آن شدند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: حدود یک هفته تا چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و شش نامزد انتخاباتی در این عرصه در حال رقابت برای نشستن بر صندلی ساختمان پاستور هستند و این تبلیغات در فضای مجازی، صداوسیما، تبلیغات میدانی، سفرها، دیدارها و… را شامل می‌شود.

اما آنچه که در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی دیده شده و گاه شیرینی شور انتخاباتی را تلخ می‌کند، حضور پروژه بگیرانی است، که با دریافت مبالغی از برخی جریانات سیاسی و افراد برای تخریب و سیاه نمایی چهره نامزدهای انتخاباتی و لجن پراکنی در این خصوص تلاش می‌کنند.

مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در فرمایشات در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی طی سخنانی فرمودند: «در این حرکت عظیمی که انجام می‌گیرد، در رقابت‌های پیش روی انتخاباتی بین نامزدها، اخلاق (باید) حاکم باشد؛ بدگویی کردن، تهمت زدن، لجن‌پراکنی کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند، به آبروی ملّی هم لطمه می‌زند. صحنه‌ی انتخابات، صحنه‌ی عزّت و حماسه است. صحنه‌ی رقابت برای خدمت است. صحنه‌ی کش و واکش برای به دست آوردن قدرت نیست. برادرانی که وارد میدان مبارزه‌ی انتخاباتی و رقابت انتخاباتی می‌شوند، این را به عنوان یک وظیفه بدانند؛ آن‌ها به وظیفه‌شان عمل کنند.»

متأسفانه شاهد بداخلاقی‌های رفتاری و گفتاری در عرصه انتخابات هستیم

در استان تهران هم برخی شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در مقابل این لجن پراکنی ها که طی روزهای اخیر توسط برخی پروژه بگیران افزایش یافته موضع گرفتند، یک عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار کرد: مساله انتخابات در نظام جمهوری اسلامی مسابقه‌ای برای خدمت صادقانه و مخلصانه است، رقابت در انتخابات به معنای مسابقه در عرصه خدمت و با قصد قربت و کسب رضایت پروردگار است و کسی که در حوزه انتخابات قدم می‌گذارد، ابتدا باید به مساله اخلاق توجه کند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: چرا که وقتی انسان قصد خدمت برای خدا را دارد، اخلاق را زیر پا نگذاشته و به مبانی اخلاقی پایبند است و خدای ناکرده دامن خود را به گناه و معاصی سیاسی و اجتماعی آلوده نمی‌کند، این اقدام برای خود شخص و هواداران مهم است.

وی با بیان اینکه نباید برای حمایت از کاندیدای مورد نظر خود و یا منافع شخصی و مالی اخلاق را زیر پا گذاشت، اظهار کرد: سیاست ماکیاولی در جمهوری اسلامی قابل قبول نیست و در واقع نمی‌توان گفت «هدف وسیله را توجیه می‌کند.» اینکه بگوییم هرکس با هر ابزاری در پی رسیدن به هدف باشد، از نگاه اسلام صحیح نیست.

محمودی اضافه کرد: متأسفانه شاهد بداخلاقی‌های رفتاری و گفتاری در عرصه انتخابات هستیم، گاهی برخی از هواداران شئونات را رعایت نمی‌کنند و تهمت، غیبت و حتی فحاشی رایج شده است، بدا به حال آن کسی که به خاطر دیگران خود را آلوده می‌کند و برای اینکه دیگری به منصب برسد، تهمت زده و یا غیبت کرده و دروغ می‌گوید، مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تاکید کردند که برای انتخابات از مسائل منفی، لجن پراکنی و امثال اینها اجتناب شود.

پروژه بگیران لجن پراکنی را متوقف کنند/بداخلاقی مطرود است

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران همچنان نقد سازنده و منصفانه در عین توجه به فرهنگ را کارساز دانست و گفت: نقد سازنده نه تنها بد نیست که موجب رشد و کمال است، اما مساله نقد با تمسک به رذائل اخلاقی متفاوت است، لذا باید هم نامزدها و هم فعالان این فضا توجه کنند، که از گناه، معصیت و استفاده از ابزار منفی و غیبت و تهمت و ایجاد بدبینی بپرهیزند

لجن پراکنان لزوماً جزو هواداران یک نامزد انتخاباتی نیستند

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه لجن پراکنان لزوماً جزو هواداران و ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیستند، به خبرنگار مهر گفت: رفتار برخی از این پروژه بگیران و لجن پراکنان نشانه‌هایی از ارتباط با خارج از مرزهای ایران دارد.

حسن قشقاوی اعمال طرح‌های منافقانه و ایجاد انشقاق را هدف اصلی پروژه بگیران دانست و تاکید کرد: دستگاه‌های ذیربط هشدارهای لازم را در زمینه داده اند و لجن پراکنان باید منتظر برخوردهای قانونی باشند، چرا که چشم پوشی در برابر این رفتارهای زننده قطعاً به کشور آسیب می‌زند.

فضای مجازی و بی اخلاقی‌ها به شدت رصد می‌شود

این اظهار نظرها در حالی است، که رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات استان تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از رصد مستمر و پیگیری دقیق فضای مجازی خبر داد و افزود: یا هرگونه اقدام هواداران نامزدها و یا پروژه بگیران که خارج از اخلاق و قانون انتخابات باشد، برخورد خواهد شد و در همین زمینه جلسه‌ای با رؤسای ستادها در استان تهران داشتیم.

محسن نایبی گفت: بی قانونی را بر نمی‌تابیم و از نامزدها به طور جدی اعلام شده، به محض مشاهده هر گونه رفتاری خلاف اخلاق در بین هواداران یا ستادهای انتخاباتی جزو اولین کسانی باشند که با چنین رویکردی برخورد می‌کنند.

وی گفت: اگر مشخص شود کسانی که دست به بی اخلاقی می‌زنند جزو طیف پروژه بگیران هستند و از جایی و به مقاصد خاص به آن‌ها خط داده می‌شود، با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

نظر شما