شناسهٔ خبر: 67287026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دفتر رئیس‌جمهور:

شهید رئیسی برای ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی بر خبرگان اجماع ایجاد کرد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: در انتخابات خبرگان بسیاری به شهید رئیسی پیشنهاد ریاست مجلس خبرگان را دادند، اما قبول نمی‌کرد و اجماع و هماهنگی‌های لازم را ایجاد کرد تا آیت‌الله موحدی کرمانی به ریاست مجلس خبرگان برسد.

صاحب‌خبر -

غلامحسین اسماعیلی عصر امروز ۳۱ خرداد در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه همراهی و درس‌آموزی از مکتب رئیسی برای من توفیق بود، اظهار کرد: از ایشان بسیار آموختم و بسیار در فراق‌شان سوختم. این شهدا حق بسیار بزرگی بر گردن ما دارند. امیدواریم خداوند توفیق ادامه راه شهدای خدمت را به ما بدهد.

وی افزود: بارزترین ویژگی شهید رئیسی ایمان به خدا و باور به اهداف نظام بود. او از صمیم قلب به شما مردم و جوانان باور داشت. من عبادت‌های شبانه و توسل و اشک چشم او را دیده بودم. اعتقاد قلبی داشت که عالم محضر خداست. شهید رئیسی مصداق انجام عمل صالح بود و بزرگترین عمل صالح تلاش برای اجرا کردن احکام نورانی اسلام در جامعه است. معدودی از بزرگان مرد این میدان بودند؛ از جمله امام(ره) که بنیان‌گذار اجرای احکام اسلامی در جامعه و حکومت بود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: بسیاری از بزرگان قائل به عدالت هستند، اما توان اجرای عدالت را ندارند. عدالت این است که وقتی شاهد کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌گناه در غزه هستیم، وعده تنبیه متجاوز را بدهیم و با وعده صادق او را تنبیه کنیم. بسیاری حاضر به انجام این کار نبودند و حتی می‌گفتند چون در یک آزمایش موشکی شعار مرگ بر اسرائیل نوشته شده بود، برنامه‌های سیاست خارجی ما به هم خورد.

اسماعیلی با بیان اینکه در دولت‌های گذشته موانعی بر سر راه نیروهای مسلح بود، عنوان کرد: اما در این دولت، در جلسه شورای عالی امنیت ملی پس از رهنمون‌های رهبری، شهید رئیسی حمایت کاملی از نیروهای مسلح برای انجام عملیات وعده صادق انجام داد. در برخی از سفرهای خارجی سران کشورهای دیگر به شهید رئیسی می‌گفتند ما نمی‌توانیم علنا اعلام کنیم، اما در گوشی به خودتان می‌گوییم قدرت جهان دست شماست.

وی بیان کرد: بسیاری از بزرگان نه‌تنها حاضر نیستند به عنوان قاضی فعالیت کنند، بلکه حتی به شاگردان خود هم می‌گویند وارد دستگاه قضا نشوند. ایمان این است که اگر امروز جامعه نیاز به دستگاه قضا دارد، برای اجرای قضاوت اسلامی به میدان بیایی. ایمان شهید رئیسی این گونه بود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: شهید رئیسی با همه مشغله‌ها نه نماز شبش و نه روضه اول ماهش ترک نمی‌شد. اعتقاد راسخ به ولایت داشت و چه در خصوص ائمه و چه در قبال ولی فقیه و امام جامعه ولایتمدار بود و خود را سرباز ولی امر می‌دانست. یک بار به ایشان گفته شد این قدر نگویید من سرباز رهبرم زیرا در این صورت ممکن است نکات منفی دولت هم به حساب رهبر نوشته شود، اما ایشان گفت حتی عملکرد بد هم نباید صفت سرباز بودن را از ما بگیرد. مردم در سفرهای استانی خیلی از مرحوم رئیسی استقبال می‌کردند، اما همواره این‌ها را به پای علاقه مردم از نظام و ولایت می‌نوشت.

اسماعیلی بیان کرد: در گوشه و کنار می‌شنیدید که می‌گفتند شهید رئیسی امید آینده نظام و رهبری است، اما همیشه می‌گفت این کار فقهاست و من تنها طلبه ام و ادعایی ندارم. حدودا یک سال پس از رسیدن به ریاست‌جمهوری، به ما تاکید کرد که در اخبار منتشرشده از دفتر، ایشان را آیت‌الله خطاب نکنیم. در انتخابات خبرگان بسیاری به ایشان پیشنهاد ریاست مجلس خبرگان را دادند، اما قبول نمی‌کرد و اجماع و هماهنگی‌های لازم را ایجاد کرد تا آیت‌الله موحدی کرمانی به ریاست مجلس خبرگان برسد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: ما در میان نامزدهای انتخابات دو گروه داریم؛ عده‌ای ادعای ادامه راه شهید رئیسی را دارند و عده‌ای دیگر نه‌تنها چنین ادعایی ندارند، بلکه حتی حرف‌های بی‌ربطی هم زده‌اند که قطعا سزای اعمال خود را در دنیا و آخرت خواهند دید و ذلیل خواهند شد. اما آن‌هایی که ادعای ادامه راه رئیسی را دارند، بدانند ایشان شخصیتی اجماع‌ساز بود که از خودش می‌گذشت و الآن ما غصه می‌خوریم کسانی که ادعای ادامه راه او را دارند، تن به اجماع نمی‌دهند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: مردم، شما مطالبه کنید نامزدهایی که مدعی ادامه راه شهید رئیسی هستند، با هم اجماع کنند و اگر کسی این را نمی‌پذیرد، بدانید ادامه‌دهنده راه رئیسی نیست. البته هیچ کدام از نامزدها حتی با هم نمی‌توانند مانند شهید رئیسی باشند، اما بالاخره از این جمع باید یک نفر به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود. هر عزیزی بار مسئولیت ریاست‌جمهوری را به دوش بگیرد، همه ما باید به او کمک کنیم‌ بدون اینکه هیج توقعی داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما