شناسهٔ خبر: 67286966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار : تکمیل راه آهن سنندج به باشماق مطالبه کردستان از دولت آینده است

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: شهید جمهور بر ادامه پروژه راه آهن سنندج به مرز باشماق مریوان و انجام مطالعات این پروژه تاکید کرده بود و این مهم مطالبه استان از دولت آینده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: در زمینه اختصاص و هزینه کرد اعتبارات هزینه ای نیازمند مدیریت بهینه بر هزینه ها و افزایش بهره وری هستیم که با تحقق این مهم رضایتمندی در بین کارکنان هم افزایش می یابد.

استاندار کردستان ادامه داد: بالاتر از همه خدماتی که شهید جمهور برای کشور انجام داد، اصلاح فرهنگ مدیریت بود.

زارعی کوشا یکی از اولویت های دولت سیزدهم را اتمام پروژه های نیمه تمام خواند و بیان کرد: اگر براساس آنچه در توزیع اعتبارات مرسوم بود به پروژه های نیمه تمام اعتبار اختصاص می دادیم تا هشت سال دیگر هم طرح هایی مانند راه آهن همدان‌-سنندج و فرودگاه سقز به بهره برداری نمی رسید.

وی با بیان اینکه راه آهن همدان-سنندج در حوزه مسافری و حمل و نقل فعال است، گفت: این کلان طرح، یادگار شهید رئیسی برای استان است که در دولت آینده باید تثبیت شود.

استاندار کردستان ادامه داد: کلان پروژه راه آهن همدان- سنندج زمانی به کمال مطلوب می رسد که به باشماق برسد لذا می طلبد ادامه پروژه مطالبه جدید از دولت آینده باشد.

زارعی کوشا بیان کرد: با قوانین و شرایطی که برای اجرای نهضت ملی مسکن در تخصیص زمین تعیین کرده اند امکان اجرای این طرح بسیار سخت شده است و نیاز به اصلاح دارد.

فرماندار ویژه شهرستان سقز در این جلسه اظهار کرد: پروژه های که در ارتقای شاخص ها و رضایتمندی مردم تاثیرگذار است را در اولویت قرار داده ایم.

جعفر توان اضافه کرد: تاخیر در مبادله موافقت نامه بودجه شهرستان ها موجب می شود، فصل عمرانی را در سال جاری از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد اعتبارات این شهرستان سال گذشته تخصیص داده شد، بیان کرد: میزان اعتبارات سقز امسال سه هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

توان خواستار تعیین تکلیف پروژه هتل ورزش سقز شد و اظهار کرد: این طرح از سال ۱۳۹۲ تاکنون تکمیل نشده و اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و می طلبد برای اتمام آن همتی صورت گیرد.

فرماندار شهرستان مریوان در این جلسه اظهار کرد: مریوان از لحاظ جمعیتی، سومین شهرستان استان است ولی از نظر اعتبارات تفاوت معناداری با ۲ شهرستان پرجمعیت دیگر استان دارد.

اسماعیل احمدی بیان کرد: از سال ۱۳۸۹، سرشیو به دلیل سدگاران جابه جا شد و بخشداری آن در کانکس تشکیل شده و نیاز به احداث ساختمان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در این جلسه اظهار کرد: چهار تخته فرش نفیس در استان داریم که محلی برای نگهداری آنها نداریم.

منصور مهرزاد با بیان اینکه بسیاری از اشیاء زیویه سقز در موزه لوور پاریس نگهداری می شود، بیان کرد: سقز یکی از شهرستان های تاریخی و دارای آثار باستانی ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه نیاز به احداث موزه فرش در استان داریم، ادامه داد: در صورت داشتن موزه، ۱۰ تخته فرش نفیس دیگر هم وارد استان خواهد شد لذا برای احداث موزه نیاز به ردیف اعتباری است.

نظر شما