شناسهٔ خبر: 67286877 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اگر ۴۰ ساله شده‌اید بهتر است این عادت‌ها را ترک کنید

همشهری آنلاین : اگر می‌خواهید در ۴۰ سالگی و بعد از آن شاد و راضی باشید، وقت آن است که برخی عادت‌ها را ترک کنید.

صاحب‌خبر -

تفاوت بزرگی بین گذراندن زندگی روزمره و شکل دادن به آن به گونه‌ای است که با افزایش سن زندگی‌تان راضی‌کننده باشد.

خبر مرتبط
هشدار؛ عوارض جبران ناپذیر مصرف خودسرانه این دارو بر سلامت

برخی از افراد با انگیزه رهایی از چاقی به مصرف داروی متفورمین روی آورده‌اند؛ غافل از اینکه مصرف آن می تواند عوارض جبران ناپذیری بر سلامت آنان داشته باشد.

تفاوت در عادات نهفته است. همه ما عادت‌هایی داریم که ما را عقب نگه می‌دارند، و ما را به نسخه‌های قدیمی خودمان وابسته می‌کنند.

کنار گذاشتن این ۹ عادت می تواند شانس شما برای آینده ای شادتر و سالم تر باشد. در این مطلب به شما می گوییم که آنها چه هستند و چگونه آنها را کنار بگذارید.

۱) به تعویق انداختن کارها
عادتی وجود دارد که می تواند با افزایش سن بیش از هر عادت دیگری ما را فلج کند و آن تعلل است.

به تعویق انداختن کار، دزد زمان است، و زمان، همانطور که در سن ۴۰ سالگی خود متوجه خواهید شد، یک کالای گرانبها است.

نکته در مورد به تعویق انداختن این است که فقط به تعویق انداختن وظایف نیست. این در مورد به تاخیر انداختن زندگی است. این در مورد به تعویق انداختن چیزهایی است که می تواند باعث شادی و رضایت ما شود.

در مورد آن فکر کنید. چند بار شروع سرگرمی مورد علاقه خود را به تعویق انداخته اید؟ چند بار انجام آن تغییر مهم سلامتی را به تعویق انداخته اید؟ چند فرصت را از دست داده اید زیرا تصمیم گرفتید "بعدا" این کار را انجام دهید؟

اگر می خواهید در ۴۰ سالگی و بعد از آن واقعاً خوشحال باشید، وقت آن است که با تعلل خداحافظی کنید. این فقط انجام دادن کارها نیست - بلکه این است که زندگی خود را به بهترین شکل انجام دهید.

۲) بی‌توجهی به مراقبت از خود
اگر از خودتان مراقبت نکنید، نمی‌توانید به طور مؤثر از هیچ چیز دیگری مراقبت کنید. خواه ورزش، مدیتیشن یا صرف وقت برای خواندن کتاب باشد، اولویت دادن به خودمراقبتی می تواند در شادی کلی شما با افزایش سن تفاوت ایجاد کند.

۳) نگه داشتن کینه
نگه داشتن کینه مانند حمل کردن کوله پشتی پر از سنگ است. سنگین است، طاقت‌فرسا است و هیچ فایده‌ای برای شما ندارد.

جالب اینجاست که تحقیقات نشان می دهد که بخشش می تواند به بهبود سلامت روانی و جسمی منجر شود. درست است، رها کردن آسیب های گذشته در واقع می تواند فشار خون شما را کاهش دهد، استرس را کاهش دهد و سیستم ایمنی بدن شما را بهبود بخشد.

علاوه بر فواید سلامتی، بخشیدن کسانی که به ما ظلم کرده‌اند می‌تواند فضای عاطفی را برای تجربیات و روابط مثبت‌تر آزاد کند.

بنابراین اگر رنجش را در دل دارید، وقت آن است که آنها را رها کنید. به یاد داشته باشید، بخشش مربوط به طرف مقابل نیست، بلکه مربوط به آرامش و شادی شماست.

۴) پیچیده کردن زندگی
افتادن در دام پیچیده‌تر کردن زندگی آسان است. ما مسئولیت ها را انباشته می کنیم، به همه چیز بله می گوییم و در نهایت غرق استرس می شویم.

اما نکته اینجاست - سادگی می تواند به خوشبختی منجر شود. با بی نظم کردن زندگی خود، هم از نظر فیزیکی و هم از نظر ذهنی، فضایی برای چیزهایی ایجاد می کنیم که واقعاً ارزشی ندارند.

این می تواند به این معنی باشد که خانه خود را از وسایلی که نیاز ندارید پاک کنید، روابط سمی را رها کنید، یا حتی برنامه روزانه خود را ساده کنید.

بنابراین اگر احساس می‌کنید خسته هستید، یک قدم به عقب بردارید و ببینید کجا می‌توانید ساده‌سازی کنید. شاید تعجب کنید که چگونه کمی بی نظمی می تواند به شادی زیادی منجر شود.

۵) بی‌توجهی به دوستی‌ها
با بالا رفتن سن و گرفتار شدن در چرخه زندگی خانوادگی و مسئولیت های شغلی، دوستی ها به راحتی در جایگاه دوم قرار می گیرند. اما حفظ دوستی های قوی برای خوشبختی ما بسیار مهم است، به خصوص وقتی وارد دهه ۴۰ سالگی و بعد از آن می شویم.

دوستی ها از ما حمایت عاطفی می کنند، به ما در گذر از شرایط سخت کمک می کنند و به ما احساس تعلق می دهند.
بنابراین اجازه ندهید دوستی‌هایتان در حین عبور از پیچیدگی‌های میانسالی به حاشیه برود. تلاش آگاهانه ای برای تقویت این روابط انجام دهید، حتی اگر این فقط یک تماس تلفنی سریع یا یک نوشیدنی قهوه باشد.

به یاد داشته باشید، این به تعداد دوستانی که دارید مربوط نمی شود، بلکه به کیفیت مربوط می شود. حتی اگر یکی از آن دوستی ها به شما شادی دهند و زندگی شما را غنی کنند، ارزش سرمایه گذاری را دارند.

۶) نادیده گرفتن رویاهایتان
رویاها و اشتیاق ما چیزی است که به ما احساس زنده بودن می دهد. آنها آتشی را در درون ما شعله ور می کنند، به خلاقیت ما دامن می زنند و زندگی ما را پر از هدف می کنند. اما با افزایش سن، رها کردن این رویاها بسیار آسان است.

ما به خود می گوییم که خیلی پیر شده ایم، خیلی دیر شده است یا خیلی سرمان شلوغ است. اما حقیقت اینجاست - برای دنبال کردن رویاهایتان هرگز دیر نیست. سن فقط یک عدد است و هیچ تاریخ انقضایی برای اشتیاق و رضایت وجود ندارد.

زیرا در نهایت، سالهای زندگی شما مهم نیستند، بلکه زندگی در سالهای شما هستند. و چه راهی بهتر از دنبال کردن رویاهایتان برای تزریق زندگی به سالهایتان؟

۷) ترس از امتحان چیزهای جدید
امتحان کردن چیزهای جدید می تواند فوق العاده رهایی بخش باشد. می تواند فرصت های جدیدی را باز کند، رشد شخصی را به همراه داشته باشد و حتی به شادی های غیرمنتظره ای منجر شود.

۸) مقایسه خود با دیگران
با ظهور رسانه های اجتماعی، به راحتی در دام مقایسه زندگی خود با دیگران افتادیم. ما قسمت های برجسته زندگی آنها را می بینیم و نسبت به زندگی خودمان احساس ناکافی می کنیم.

اما نکته اینجاست - مقایسه دزد شادی است. شادی را از ما سلب می کند و ما را به مسیری از شک و نارضایتی سوق می دهد.

به یاد داشته باشید، هر کس در مسیر زندگی منحصر به فرد خود است، با چالش ها و پیروزی های خاص خود. ممکن است مسیر شما با مسیر دیگری متفاوت به نظر برسد، اما این باعث نمی‌شود که از ارزش و معنا برخوردار نباشد.

بنابراین دفعه بعد که متوجه شدید زندگی خود را با زندگی دیگری مقایسه می کنید، یک قدم به عقب بردارید و همه چیزهایی را که زندگی شما را خاص می کند به خاطر بسپارید. فردیت خود را در آغوش و دستاوردهای خود را جشن بگیرید - زیرا شما عالی عمل می کنید.

۹) نادیده گرفتن سلامتی
سلامتی شما ثروت شماست. این پایه‌ای است که تمام جنبه‌های دیگر زندگی شما بر روی آن ساخته شده‌اند، و بدون آن، همه چیز ممکن است از بین برود.

به راحتی می توانیم سلامتی خود را بدیهی بدانیم، به خصوص زمانی که جوان و به ظاهر شکست ناپذیر هستیم. اما با افزایش سن، اولویت دادن به سلامت جسمانی اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

این به معنای ورزش منظم، رژیم غذایی متعادل، خواب کافی و معاینات منظم است. همچنین به این معنی است که به بدن خود گوش دهید و زمانی که چیزی درست نیست اقدام کنید.

نادیده گرفتن سلامتی نه تنها بر طول عمر شما تأثیر می گذارد، بلکه می تواند بر کیفیت زندگی شما نیز تأثیر بگذارد. پس سلامتی خود را اکنون در اولویت قرار دهید نه بعدا.

برچسب‌ها:

نظر شما