شناسهٔ خبر: 67286579 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

اعطای بسته حمایتی 1 میلیون تومانی ویژه عید غدیر به دهک های 1 تا 3 | یارانه معیشتی عیدانه در راه است

روح‌اله صالحی اظهار کرد: کمیته امداد در سال ۱۳۹۵ مجوز تاسیس صندوق امداد ولایت را با هدف پرداخت تسهیلات به مددجویان را از بانک مرکزی دریافت کرد و از سال ۹۶ کار این صندوق در سراسر کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

خبرنگار شکیبا بقال زاده: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: امسال ۴۰۹ فقره تسهیلات حمایتی از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان زنجانی پرداخت شده است.

روح‌اله صالحی اظهار کرد: کمیته امداد در سال ۱۳۹۵ مجوز تاسیس صندوق امداد ولایت را با هدف پرداخت تسهیلات به مددجویان را از بانک مرکزی دریافت کرد و از سال ۹۶ کار این صندوق در سراسر کشور آغاز شد.

وی افزود: در زنجان نیز کمیته امداداز این طریق در کنار رعایت موازین و مقررات بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه و معوض خود را با هدف گره‌گشایی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان و سایر نیازمندان پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۴۰۹ فقره تسهیلات از طریق این صندوق پرداخت شده است، اضافه کرد: این بسته حمایتی طریق تخصیص منابع صندوق و سپرده گذاری خیرین و بانک پرداخت شده است.

صالحی رقم تسهیلات پرداختی را ۸۲ میلیارد و ۵۶۳ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال مسکن، تسهیلات کارگشایی، درمان، ازدواج و هزینه‌های تحصیلی بوده است.

سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای اجرای کامل اصول قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری رفاه و تامین اجتماعی که از سوی کمیته رفاه و تامین اجتماعی ستاد مرکزی انتخاباتی این نامزد انتخاباتی تهیه شده به شرح زیر است:

«۱- اهتمام جدی و مستمر به اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی در خصوص برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی بیکاری پیری از کار افتادگی، بی سرپرستی، در راه ماندگی حوادث و سوانح نیاز به خدمات بهداشتی درمانی و مراقبت‌های پزشکی به صورت بیمه و غیره، حقی است همگانی.

۲- اهتمام جدی و مستمر به اجرای سیاستهای کلی تامین اجتماعی ابلاغی مقام رهبری مبنی رفع چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی، ایجاد رفاه عمومی، کاهش فقر و محرومیت با اولویت تاکید بر حمایت از بی سرپرستان از کار افتادگان، معلولان و سالمندان و …

۳- اهتمام جدی و مستمر به اجرای اصل ۲۱ قانون اساسی در خصوص حمایت از مادران به خصوص در دوران بارداری و حضانت فرزند و حمایت از کودکان بی سرپرست و همچنین ایجاد بیمه خاص بیوگان و زنان سالخورده و بی سرپرست.

۴- تنظیم و توزیع عادلانه بودجه عمومی کشور در قلمرو سه گانه نظام جامع تامین اجتماعی با اولویت حمایت از اقشار کم برخوردار به دور از هر گونه تبعیض ناروا قومی و منطقه‌ای

۵- حکمرانی مطلوب در صندوق‌های بازنشستگی با تاکید بر نظام شایسته سالاری

۶- بهره‌گیری از طرفیت مشارکت شرکای اجتماعی به منظور رفع بحران‌ها و کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی (با ایجاد نهاد تنظیم گر)

۷- اهتمام جدی دولت به حفظ قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه از طریق متناسب سازی مزد شاغلین مستمری بازنشتگان و مقرری بیکاران

۸- ارتقاء پایگاه اطلاعاتی در حوزه‌های امدادی حمایتی و بیمه‌ای به منظور توزیع عادلانه یارانه‌ها متناسب با اطلاعات واقعی و تدوین سیاستهای هدایت تدریجی توزیع یارانه ها در نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی

۹- افزایش سهم کمک دولت در تامین هزینه های درمانی

۱۰- افزایش کمک‌های دولت به صندوق های بازنشستگی و تقویت منابع صندوق بیمه بیکاری

۱۱- جلوگیری از افزایش بدهی دولت به صندوقهای بازنشستگی و پرداخت بدهی‌های دولت به صندوق‌ها و سازمان‌های بازنشستگی

۱۲- تقویت منابع مالی سازمانها و نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام (ره) و سایر سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در بودجه‌های سنواتی

۱۳- تضمین خدمات بهداشتی روانی و توانبخشی رایگان برای خانوارهای واقع در چهار دهک پایین درآمدی

۱۴- پوشش کامل هزینه‌های ناباروری با هدف افزایش نرخ رشد جمعیت برای کلیه دهک‌های درآمدی از محل جابجایی و تخصیص کارآمد منابع یارانه ها و جلب و جذب کمک‌های موسسات خیریه

۱۵- ایجاد نظام ملی بیمه بیکاری با اولویت دانشجویان و فارغ التحصیلان متاهل به منظور کاهش سن ازدواج جوانان

۱۶- تقویت سطح خدمات بیمه‌های درمانی و بازنشستگی و همچنین خدمات حمایتی، توانبخشی و امدادی

۱۷- تنظیم و جهت دهی کمکهای حمایتی دولت به منظور ایجاد اشتغال

۱۸- استعدادیابی، آموزش و توانمندسازی به‌منظور اشتغال زایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی

۱۹- پیاده سازی نظام چند لایه‌های تامین اجتماعی در لایه‌های امدادی، حمایتی و بیمه‌ای»

محمد حسین ذوالفقاری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان به میزبانی سالن جلسات اداره کل کمیته امداد استان سمنان ضمن بیان اینکه طرح زنان سرپرست خانوار غیر تحت حمایت این نهاد آغاز شد، ابراز داشت: اولویت طرح با زنان سرپرست خانوار زیر پنجاه سال است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح توانمند سازی و خودکفایی بانوان برای رونق اقتصادی و اداره هر چه بهتر زندگی این بخش از جامعه است.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه ۲۰ نفر در این طرح تحت حمایت قرار گرفتند، ابراز داشت: نحوه انتخاب این افراد از طرف معرفی مراکز نیکوکاری تحت پوشش بوده است.

ذوالفقاری درباره نحوه اجرای طرح، تصریح کرد: به این افراد چرخ خیاطی، دار قالی، دستگاه میوه خشک کنی، آبمیوه گیری صنعتی و غیره داده شد تا بتوانند مشاغل خانگی را راه اندازی کنند.

وی افزود: ارزش این وسایل هر کدام ۳۸۰ میلیون ریال بوده است که حضور خیران و نیکوکاران می‌تواند باعث رونق اقتصادی تعداد بیشتری از افراد زنان سرپرست خانوار شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: طی سال گذشته بیش از ۶۹ هزارمددجوی تحت حمایت این نهاد مورد خطرسنجی قلبی عروقی و غربالگری سرطان کولورکتال و پستان قرارگرفتند.

عیسی بابایی در جمع خبرنگاران از تحقق اجرای تفاهم‌نامه همکاری مشترک این نهاد با معاونت بهداشتی و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای انجام خدمات خطرسنجی قلبی عروقی و سرطان برای مددجویان خبر داد و گفت: تا پایان سال گذشته ۶۹ هزار و ۶۰۷ نفر مددجوی گلستانی از خدمات خطرسنجی قلبی عروقی و غربالگری سرطان روده بزرگ (کولورکتال) و پستان بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه خدمات بهداشتی یکی از سرفصل‌های کاری این نهاد است، گفت: برخورداری از زندگی سالم، مولد و هدفمند حقی همگانی است که مسؤولیت تحقق آن بر عهده همه نهادها و افراد جامعه بوده و لازمه توسعه پایدار است و انجام تشخیص به موقع، گامی مهم در کنترل و پیشگیری عوارض ناشی از این مشکلات است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به اجرای این طرح در قالب تفاهم نامه مشترک کمیته امداد با معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: این طرح از ابتدای مهرماه سال گذشته تا پایان اسفند ماه برای مددجویان این نهاد و با اولویت مناطق روستایی اجرا شد.

بابایی اظهار کرد: این تفاهم نامه در ۱۱ بند ارائه شد که از جمله می‌توان به برگزاری جلسه توجیهی برای کلیه مجریان در شهرستان قبل از اجرای طرح، برنامه‌ریزی و هماهنگی با آزمایشگاه شهرستان به منظور ارجاع مددجویان و انجام نمونه گیری آزمایش قند و کلسترول، توزیع کیت فیت در مراکز و خانه‌های بهداشت، هماهنگی با مراکز درمانی سطح دو جهت درمان، عقد قرار داد با دارو خانه‌ها در راستای برنامه غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان کولون، اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با بیان اینکه افزایش آگاهی و تلاش برای تأمین سلامت مددجویان تحت حمایت از اهداف اجرای این طرح است، گفت: برای اجرای این طرح هیچ هزینه‌ای توسط مددجویان پرداخت نمی‌شود و تمامی هزینه‌ها از سرفصل حوزه بهداشت و درمان این نهاد پرداخت می‌شود.

بابایی اظهار کرد: خطرسنجی قلبی عروقی برای مددجویان بالای ۳۰ سال سطح استان، غربالگری سرطان کولورکتال برای مددجویان ۵۰ تا ۶۹ سال در چهار شهرستان گرگان، گنبد، بندرترکمن و کردکوی و همچنین غربالگری سرطان پستان برای مددجویان زن ۳۰ تا ۶۹ سال در دو شهرستان گرگان، گنبد، از دیگر اهداف این تفاهم بوده است که به فضل الهی محقق گردید.

مدیر کل کمیته امداد گلستان نظارت بر اجرای درست طرح و همچنین جمع بندی و ارسال گزارش‌های آماری حاصل از خطرسنجی قلبی عروقی و ارزیابی سرطان‌ها به صورت ماهانه از سوی معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی را مهم و اساسی دانست و افزود: ارجاع مددجویان نیازمند به خدمات تخصصی سرطان‌ها اعم از ویزیت متخصص، کولونوسکوپی، ماموگرافی و سونوگرافی یکی از اهداف اصلی این طرح بوده است.

گفتنی است در پایان این طرح تعداد ۷۰۰ دستگاه فشار سنج و گلوکومتر به ارزش ۱ میلیارد و ۱۵ میلیون تومان توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به مددجویانی که در طرح خطر سنجی قلبی و عروقی تشخیص داده شده بودند، اهدا شد.

نظر شما