شناسهٔ خبر: 67286502 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش علمای اهل تشیع و تسنن در مهاباد با موضوع " انتخاب تمدنی"

علمای اهل تشیع و تسنن منطقه امروز همایشی با موضوع انتخاب تمدنی در مهاباد برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ علمای اهل تشیع و تسنن منطقه امروز در همایش انتخاب تمدنی در مهاباد بر آن تأکید و انتخابات هشتم تیر را تداوم مسیر دفاع از آرمانهای انقلاب و شهدا عنوان کردند. 

مدیرکل مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی در این همایش گفت: مفهوم تمدن نوین اسلامی باید توسط کسانی که تریبون در اختیار دارند و قادر به تأثیرگذاری در جامعه بویژه بین جوانان هستند، شفاف سازی و تبیین شود در این صورت است که به عنوان یک مطالبه و خواسته مطرح و عمومی خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی افزود: روحانیون با نفوذ با جایگاهی که دارند، می توانند در این مسیر نقش بسزایی داشته باشند و در همین راستا باید به وحدت و یکدلی و لزوم این امر در جهان اسلام هم توجه نمود.

ماموستاها هم با اشاره به اهمیت حضور در پای صندوق‌های رأی برای انتخابی درست و سنجیده ، انتخابات را سنگر دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی و شهدا به ویژه شهدای خدمت می‌دانند.

ماموستا اسماعیلی، امام جمعه شهر گوک تپه گفت: دشمن که همیشه و در هر زمانی سعی در ایجاد مشکل و تفرقه افکنی کرده و تاکنون هم به هیچ چیزی دست نیافته اینبار هم  سعی در ایجاد مشکل و نا امید کردن مردم از حضور درپای صندوق رأی دارد و می خواهد این امر را با ترفند ایجاد اختلاف و نا امیدی در حل مشکلات انجام دهد به همین دلیل ما باید هوشیار باشیم و با وحدت و یکدلی برای سرنوشت خودمان انتخاب و تلاش کنیم.

ماموستا محمود شیرین، امام جمعه خلیفان هم گفت: انتخابات نمونه بارز عدالت محوری دینی است و وقتی برای همه مردم ایران در هر نقطه و با هر رنگ و زبانی حق انتخاب در نظر گرفته شده است ما باید از این حق و وظیفه شرعی و دینی برای بهبود وضعیت کشور استفاده کنیم.

حسن عباسی،فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم گفت: باید بدانیم که دشمن در این سرزمین هیچکس برایش مهم نیست و تنها هدف خودش را برنامه ریزی می کند ،دشمنی که با ایجاد اختلاف و ریختن خون شهدا سعی دارد  به عزتمندی کشور ما لطمه بزند  و ریشه استقلال ما را تضعیف کند اما با روحیه مقاومت و استکبار ستیزی که در بین ملت ایران است تاکنون جز صرف هزینه و شرمساری چیزی عایدشان نشده است در همین راستا باید گفت انتخابات  پیش رو خود سنگر دفاع از ارزشهای نظام جمهوری اسلامی و خون شهدایی است که برای امنیت و آرامش و آسایش  ما جانشان را نثار کرده اند.

در این همایش که خانواده‌های شهدا هم حضور داشتند، از مدرسان حوزه علوم دینی هم تجلیل شد.

<div id="video-display-embed-code_11235599"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264611/11235599?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما