شناسهٔ خبر: 67286493 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم؛

فراخوان جشنواره ملک الشعرای بهار در قم منتشر شد

قم - فراخوان جشنواره ملک الشعرا بهار برای انجمن‌های ادبی و نهادهای مردمی فعال در حوزه کتاب و ادبیات منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، انجمن‌های ادبی و نهادهای مردمی فعال در حوزه کتاب و ادبیات می‌توانند طرح‌های موثر، خلاق و قابل اجرا در سال ۱۴۰۳ را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ارسال نمایند.

شرایط شرکت در جشنواره به این صورت است. الف) انجمن‌های ادبی و نهادهای مردمی فعال در حوزه کتاب و ادبیات که به صورت مستمر در استان یا شهرستان فعالیت ادبی دارند، واجد شرایط شرکت در این جشنواره هستند. ب) طرح‌های پیشنهادی باید در یکی از زمینه‌های محتوایی ادبیات خلاق، شعر، داستان، مستندنگاری یا نقد ادبی و ادبیات کودک و نوجوان باشند. ج) طرح‌های ارسالی باید توسط دبیر انجمن و سه نفر از اعضای انجمن ادبی امضا و تایید شود.

محورهای اولویت‌دار برنامه‌های ادبی شامل برنامه‌های ترویجی حوزه کتاب و ادبیات (نشست‌های ادبی هفتگی، ماهانه و …)، مسائل روز جامعه و آسیب‌شناسی این حوزه با کمک شعر و ادبیات، ارائه طرح‌های خلاق ادبی (جشنواره های ادبی و مانند آن)، برگزاری برنامه‌های ادبی مناسبتی و همچنین معرفی مفاخر و مستعدان کم نام و کمک به برگزاری بزرگداشت های استانی و ملی سرآمدان ادبی است.

علاقه‌مندان می‌توانند با ارائه سوابق و فعالیت‌های ادبی، برای دریافت فرم‌های مربوطه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم (میدان شهید نواب صفوی، تالار فرهنگ و هنر استان قم، واحد فرهنگی مراجعه نمایند. مهلت ارسال طرح تا ۳۰ تیر ۱۴۰۳ است.

نظر شما