شناسهٔ خبر: 67286403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اصفهان

دیدار رئیس دانشکده مدیریت نظامی دانشگاه دفاع ملی ارتش چین با استاندار

رئیس دانشکده مدیریت نظامی دانشگاه دفاع ملی ارتش چین با استاندار اصفهان دیدار است.

صاحب‌خبر -

دیدار رئیس دانشکده مدیریت نظامی دانشگاه دفاع ملی ارتش چین با استاندار اصفهان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ استاندار اصفهان در دیدار با رئیس دانشکده مدیریت نظامی دانشگاه دفاع ملی ارتش آزادی بخش خلق چین گفت: استان اصفهان به لحاظ موقعیت راهبردی که در جمهوری اسلامی ایران دارد می‌تواند نقش ویژه‌ای را در تعاملات و تبادلات مختلف ایران اسلامی که به آن متعهد است، ایفا کند.


سید رضا مرتضوی با اشاره به اینکه ارتباطات دو جانبه برای دو کشور و منطقه ممتاز و اثرگذار است، افزود: برنامه‌ریزی‌هایی که برای یک برنامه ۲۵ ساله میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین منعقد شده نیز از همین حیث است.


وی با اشاره به ظرفیت‌های استان اصفهان در حوزه‌های مختلف، عنوان کرد: اصفهان یک استان با قدمت و پیشینه تاریخی متمایزی است.


استاندار اصفهان ادامه داد: در سه دوره تمدنی اصفهان پایتخت سرزمین پارس بوده است و از هر دوره آثار فرهنگی و تاریخی متعددی در اصفهان به یادگار مانده به نحوی که ۲۲ هزار اثر فرهنگی زینت بخش این استان پهناور هستند.


مرتضوی گفت: در حوزه‌های اقتصادی نیز این استان نقش پررنگی در کشور دارد، بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی در قالب ۷۳ شهرک صنعتی در اصفهان فعال هستند.


وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان در حوزه لوازم خانگی و صنایع مرتبط با زندگی خانواده‌ها وضعیت ممتازی در کشور دارد، در حوزه صنعت ساختمان نیز این استان یکی از قطب‌های این صنعت در کشور است.

رئیس دانشکده مدیریت نظامی دانشگاه دفاع ملی ارتش آزادی بخش خلق چین نیز در این دیدار گفت: سفر ما به اصفهان یک طرح بسیار مهم در راستای سفر به کشور ایران است.


سرلشکر وو فنگ مینگ هیأت همراه خود را متشکل از افسران ارشد نظامی این دانشکده معرفی کرد و افزود: چین و ایران روابط دوستانه‌ای با یکدیگر دارند و هر دو کشور دارای تمدن ارزشمند هستند.


وی افزود: هر دو کشور به دنبال صلح هستند و در بسیاری از موضوعات بین‌المللی مواضع مشترک دارند از این رو دوست و برادر هستیم.


سرلشکر وو فنگ مینگ گفت: چین و ایران در کنار یکدیگر با یک جانبه گرایی در جهان مقابله خواهند کرد، درجریان این سفر به دنبال این هستیم که نقشه راهی که توسط رؤسای دو کشور ترسیم شده را به خوبی اجرا کنیم.


وی گفت: با تقویت ارتباطات نظامی دو کشور می‌توانیم سایر روابط دو کشور را ارتقاء ببخشیم.


رییس دانشکده مدیریت نظامی دانشگاه دفاع ملی چین عنوان کرد: اصفهان، استان بسیار مهمی در جمهوری اسلامی ایران است و ما نیز از ظرفیت‌های این استان آگاه هستیم.


وی گفت: از این حیث معتقد هستیم این ظرفیت‌های ارزشمند می‌توانند پایه مهمی برای همکاری‌های دو جانبه باشند.

نظر شما