شناسهٔ خبر: 67286171 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ردپای زن و شوهر جوان در ماجرای قتل مدیرعامل شرکت ساختمانی

به‌دنبال قتل مدیرعامل یک شرکت خصوصی ساختمانی با کلت کمری در خیابان سهروردی، تحقیقات جنایی آغاز شد و شریک کاری مقتول به‌همراه همسرش دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عقربه‌ها ساعت یک بامداد یکشنبه سیزدهم خردادماه را نشان می‌داد که پسر جوانی هراسان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، تماس گرفت و با صدایی لرزان به اپراتور گفت: سرایدار یک شرکت خصوص ساخت‌وساز ساختمانی در خیابان سهروردی هستم؛ هنگامی که وارد اتاق مدیرعامل شرکت شدم جسدش را مشاهده کردم؛ لطفاً کمک کنید.

طولی نکشید که ماجرای این مرگ مشکوک در بی‌سیم کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پیچید و خیلی زود قاضی سالار صنعتگر؛ بازپرس ویژه قتل شعبه هشتم دادسرای امور جنایی به‌همراه تیم بررسی صحنه جرم پای در شرکت موردنظر گذاشتند.

ماشین‌های کلانتری 104 عباس‌آباد، پلیس آگاهی، مأموران تیم تشخیص هویت، آمبولانس پزشکی قانونی و خودروی بازپرس ویژه قتل در محل حضور داشتند؛ جمعیت کمی نیز اطراف حلقه زردرنگ امنیتی جمع شده و با نگرانی به‌دنبال اخبار تازه‌ای از این جنایت هولناک بودند.

کشف پوکه کلت‌کمری

تیم جنایی در اتاق مدیرعامل جسد مردی حدوداً 44ساله را مشاهده کردند که از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ در بررسی‌های اولیه نیز یک پوکه کلت کمری کشف شد و پزشک صحنه زمان مرگ را بعدازظهر همان روز اعلام کرد.

سرایدار شرکت که نیمه‌شب جسد را کشف کرده بود، ماجرا را این‌طور توضیح داد: همسر مقتول با من تماس گرفت و با ابراز نگرانی مدعی شد که شوهرش تلفن را جواب نمی‌دهد و به خانه نیامده است؛ برای همین  درخواست کرد ساعت یک بامداد به شرکت بروم که این کار را انجام دادم و جسد مرد جوان را پشت میز کارش پیدا کردم.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که مقتول صاحب شرکت ساخت‌وساز ساختمانی بوده است که قاتل در زمانی خلوت با اجرای نقشه قبلی وارد آنجا شده و احتمالاً به‌خاطر اختلافات با سلاح گرم مرتکب جنایت شده و نهایتاً قبل از رسیدن پلیس پا به فرار گذاشته است.

قاتل به صحنه جرم بازگشت

در جریان بررسی‌های میدانی از شرکت موردنظر شریک کاری مقتول به‌نام پویا به صحنه جرم آمد اما کارآگاهان  با بررسی‌های موشکافانه پی بردند که او ساعتی قبل به خانه‌ خود در جنوب شرق تهران رفته و لباسش را عوض کرده است که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت!

بدین ترتیب تیم تحقیق با دستور قضایی پای در خانه شریک مقتول گذاشتند و در ماشین لباسشویی وی لباس‌های خونین (شست‌وشونشده) را کشف کردند که با ارسال آن به مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی  آثار گاز باروت روی لباس مثبت اعلام شد و با توجه به این موضوع خیلی زود پویا دستگیر شد.

دوربین مداربسته راز جنایت را فاش کرد

تیم بررسی صحنه جرم که در جریان تحقیقات متوجه شده بودند حافظه دوربین‌‌های مداربسته شرکت توسط قاتل آسیب عمدی دیده است با بهره‌گیری از روش‌های علمی فیلم آن را بازبینی کردند.

در این شاخه از تحقیقات مشخص شد که روز حادثه پویا وارد اتاق مقتول شده و پس از گذشت حدود 10 دقیقه با حالت مضطرب و پریشان از اتاق خارج شده و با موتورسیکلت شخصی محل را ترک کرده و تا زمان کشف جسد، هیچ فرد دیگری وارد محل جنایت نشده است.

اقدامات اطلاعاتی حاکی از آن بود که پویا اختلافات گسترده‌ای در مسائل مالی با مقتول داشته است و همسر وی که در شرکت کار می‌کرده یک ساعت قبل از وقوع قتل با حالتی مضطرب محل کارش را ترک کرده و در زمان حضور تیم جنایی در صحنه جرم نیز به سرایدار ساختمان متذکر شده است که فرار کند، همین سرنخ مهم در پرونده کافی بود تا همسر پویا هم دستگیر شود.

اعتراف به قتل با اظهارات ضدونقیض

شریک مقتول که در جریان تحقیقات منکر هرگونه درگیری بود پس از مواجهه با شواهد و مدارک موجود با اظهارات ضدونقیضی به‌صورت ضمنی به قتل ناخواسته مرد جوان اعتراف و عنوان کرد که سلاح کمری را در جریان فرار داخل یک سطل زباله انداخته است.

به گزارش تسنیم، با دستور قاضی سالار صنعتگر از شعبه هشتم دادسرای امور جنایی، متهمان برای روشن شدن زوایای پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/+

نظر شما