شناسهٔ خبر: 67285990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رضوان:

شهید چمران در حساس‌ترین صحنه‌های ایران نقش پررنگی ایفا کرد

همدان-رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: شهید چمران بعد از پیروزی انقلاب به ایران می‌آید و در حساس‌ترین صحنه‌های ایران نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین رضوان همزمان با سالروز شهادت استاد مصطفی چمران در همایش «دولت چهاردهم و رئیس جمهور مغتنم» و یادبود آیت الله محمدی که با حضور اساتید دانشگاه‌ها در سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت و گرامیداشت روز برزگداشت بسیج اساتید و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار کرد: امیدواریم مردم در این موقعیت حساس تاریخی با انتخاب اصلح مسیری که شهید بزرگوار، رئیسی زحمت کشید تا ظهور حضرت حجت (عج) ادامه دهند.

وی با بیان اینکه شهید چمران یک شخصیت انقلابی و مبارزی است که باید او را گرامی بداریم، افزود:  جزوه «من و مصطفی» را بسیج اساتید تهیه کند تا همه بدانند شهید چمران که بود و چه شخصیتی داشت.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: قبل از اینکه بخواهیم شخصیت و نقش شهید چمران را در حوزه علم و دانشگاه و در انقلاب اسلامی بررسی کنیم، ابتدا باید خود انقلاب اسلامی را مداقه کنیم، نظام اسلامی و دینی به عنوان عالی‌ترین نظام دینی با این عظمت انسان‌هایی را می‌طلبد که در تراز خودش نقش ایفا کند و زمانی که از این دیدگاه بنگریم نقش چمران پررنگ می‌شود.

وی ابراز کرد: گاهی اوقات در کشور انسان‌های خوبی هستند اما در تراز انقلاب نیستند؛ در تمام طول مبارزات چمران حضور دارد، چمران بنا به مستندات علمی مسیر را رها می‌کند به لبنان می‌آید و اصلی‌ترین لحظه‌های چمران را در لبنان داریم که به عنوان بازوی قدرت در آنجا عمل می‌کند و بعد از پیروزی انقلاب به ایران می‌آید و در حساس‌ترین صحنه‌های ایران نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

رضوان با بیان اینکه چمران کسی بود که با تخصص بالا سخت‌ترین راه‌های مبارزاتی را همیشه انتخاب می‌کرد، عنوان کرد: صحنه‌های بسیار سخت و عجیبی در زندگی چمران وجود دارد، به همسرش وصیت می‌کند که هیچوقت از ایران مهاجرت نکند چون مهاجرت به بلاد کفر نداریم؛ این چه چیزی است که چمران را عاشق ایران می‌کند؟

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه وی بهترین موقعیت‌ها را داشته اما رها می‌کند و به ایران می‌آید، گفت: ما اساتید دانشگاه‌های این نظام اسلامی هستیم و باید به اینکه سرباز این نظام هستیم افتخار کنیم و بدانیم مسئولیت ما چقدر سخت است.

وی با اشاره به اینکه ما باید به این نکته توجه کنیم که این نظام آنقدر ارزش دارد که چمران و امثال او جان خود را فدای این نظام می‌کنند، بیان کرد: امیدواریم ما هم بتوانیم در مجد و عظمت ایران اسلامی و در راه این نظام بکوشیم.

انتهای پیام/

نظر شما