شناسهٔ خبر: 67285634 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مدعیان رفع فیلتر می‌دانند که دولت در این موضوع تصمیم نمی‌گیرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از ۳۰۰ هزار سایت برای مردم تحریم شده است.

صاحب‌خبر -

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمار منتشر شده مبنی بر افزایش سرعت اینترنت بیان کرد: وقتی که آمار‌های جهانی پایین می‌آیند رسانه‌ها فورا تیتر می زنند سقوط چند پله ای، اما زمانی که بالا می رود سریعا می گویند چرا ما احساس نمی کنیم. این سوال ما هم از شماست که اگر مرجع یکی است چرا برداشت‌ها متفاوت است.

وی ادامه داد: دو مساله در اینترنت مهم است ابتدا سرعت و کیفیت اینترنت که دارای شاخص است و این بر اساس شاخص‌های جهانی افزایش داشته است. مساله دوم تحریم‌های برخی از سایت هاست که مردم فکر می کنند یا ما فیلتر کرده ایم یا اینترنت مختل شده است. برخی سایت‌ها هم  بر اساس مصوبات بالادستی که وزارت ارتباطات در آن نقش ندارد٬ محدود شده اند و مردم به سراغ فیلترشکن می روند که خود فیلترشکن سرعت را از بین می برد. البته ما برای سایت‌های که تحریم هستند اقدام بزرگی انجام دادیم و سرویس ۴۰۳ نقطه آنلاین را راه انداختیم که سرویس پرمخاطب خارجی را در آن جا دسترسی اش را فراهم کرده ایم که دیگر مردم نیاز به فیلترشکن نداشته باشند، اما دایره سایت‌های تحریمی روز به روز گسترده‌تر می شود. بیش از ۳۰۰ هزار سرویس و سایت برای مردم تحریم شده است.

او گفت: حتی سایت‌هایی که برای توسعه نرم افزار و برنامه نویسی هم به کار گرفته می شوند هم تحریم کرده اند. ما در وزارت ارتباطات وظیفه توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی را داریم. آن هایی که این روز‌ها دم از این می زنند که ما فیلترینگ را از بین می بریم خودشان هم می دانند تصمیم در این باره در جلساتی گرفته می شود که لزوما رای اکثریت با دولت نیست. ما در دولت قبل هم وایبر و وی چت را داشتیم که مسدود شد و کسی نمی تواند بگوید من نکردم. البته در دنیا هم برای فضای مجازی قانون وضع کرده اند و این در ماجرای تیک تاک به اثبات رسید.  

<div id="video-display-embed-code_19461650"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8760532/19461650?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما