شناسهٔ خبر: 67285577 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حجت‌الاسلام خسروپناه مطرح کرد

حکمرانی موفق بعثه مقام معظم رهبری و هلال احمر در مراسم حج امسال

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از حکمرانی موفق بعثه مقام معظم رهبری و هلال احمر در مراسم حج امسال قدردانی کرد و آن را موفق دانست.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه سفر حج در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: حج امسال یکی از بهترین مناسکی بود که انجام شد، جا دارد از همه مسئولان بعثه مقام معظم رهبری، سایر بعثه‌های مراجع تقلید، جمعیت هلال احمر، تشکر کنم که این مناسک ارزشمند و عبادی حج به خوبی اجرا کردند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در پیام حج امسال فرمودند که امسال مسئله برائت برجسته‌تر از گذشته باشد، اما با توطئه‌هایی که استکبار جهانی داشت، موانعی ایجاد شد تا اعلام برائت انجام نشود، ولی در بسیاری از چادر‌ها اعلام برائت از مشرکان با جدیت انجام شد.

به گزارش آنا، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: حدود ۸۵ زائر در سفر حج امسال شرکت کردند و خدمت‌رسانی به این جمعیت از نظر پیشگیری و درمان کار سختی است، با جمعیت ۳۸۰ نفر پزشک و پرستار و متخصص، ۳۲ هزار ویزیت انجام شد که نشان‌دهنده همت مضاعف پزشکان و پرستاران در مراسم امسال است. آمار مرگ و میر در اثر گرما در مراسم حج امسال بالا بود، اما پزشکان و پرستاران ایرانی توانستند در درمان گرمازدگی حجاج به خوبی عمل کنند و آمار مرگ و میر حجاج ایرانی به نسبت سایر کشور‌ها کمتر بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه بار دیگر با تشکر از رئیس بعثه مقام معظم رهبری و رئیس جمعیت هلال احمر، حکمرانی این دو نهاد را در مراسم حج موفق دانست و گفت: با این حکمرانی موفق ابعاد عبادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی، پزشکی و رفاهی سفر حج به خوبی برگزار شد و مردم قدردان این زحمات هستند.

نظر شما