شناسهٔ خبر: 67285545 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

دادگاه سوئد ژنرال پیشین ارتش سوریه را تبرئه کرد

یکی از دادگاه های سوئد امروز (پنجشنبه) یک ژنرال سابق ارتش سوریه را از اتهام ایفای نقش در جنایات جنگی تبرئه کرد.

صاحب‌خبر -


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که سرلشکر «محمد حمو» که اکنون در سوئد زندگی می کند، ماه فوریه به جنایات جنگی متهم شد. دادستانی وی را متهم کرد که در سال ۲۰۱۲ و هنگام فرماندهی بخش مهمات لشکر ۱۱ ارتش سوریه، مسئول تهیه سلاح هایی بوده است که در ارتکاب جنایات جنگی استفاده می شد.

دادگاه استکهلم امروز اعلام کرد شواهدی که دادستان به آنها استناد کرده است برای محکوم کردن حمو کافی نیست.

خبرگزاری سوئدی «تی تی» (TT) اعلام کرد که وی بلندپایه ترین افسر نظامی است که تاکنون به اتهام نقض حقوق بشر در سوریه در یک دادگاه اروپایی محاکمه شده است.

در گزارش آسوشیتدپرس نیز آمده است: اطلاعات کمی در مورد حمو ۶۵ ساله وجود دارد. وی در ژوئن ۲۰۱۲ (اواخر بهار ۱۳۹۱) به شمال سوریه منتقل شد و ماه بعد تصمیم به ترک ارتش گرفت و به ترکیه گریخت. وی در آنجا به گروهی پیوست که علیه حکومت سوریه می جنگیدند.

این مقام نظامی در سال ۲۰۱۵ به سوئد سفر و در آنجا درخواست پناهندگی کرد. با وجود موافقت با درخواست وی، اداره مهاجرت سوئد سابقه نظامی او را به دولت اطلاع داد.

حمو هنگام بازداشت در ۷ دسامبر ۲۰۲۱، در مرکز سوئد زندگی می کرد. دادگاه، وی را دو روز بعد آزاد و اعلام کرد که شواهد کافی برای زندانی کردن او وجود ندارد. او از آن زمان آزادانه در سوئد زندگی می کند

برچسب‌ها:

نظر شما