شناسهٔ خبر: 67285306 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید سلاجقه از تالاب میقان اراک

در سفر رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به استان مرکزی وضعیت تالاب میقان از نزدیک مورد بررسی و بازدید قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما یوسفی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدا وسیما گفت: با توجه به اجرای طرح پایش تصویری تالاب میقان در سال گذشته امروز رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از پایه های دکل و دوربین های نصب شده طرح پایش تالاب میقان بازدید کرد و درباره برنامه هایی که قرار است برای حفاظت از این تالاب در سال جاری انجام شود هماهنگی های لازم انجام شد.

یوسفی درباره حقابه تالاب گفت: در حال حاضر حقابه تالاب از محل پساب تصویه شده فاضلاب اراک تامین می شود و تاکنون ۶۵ درصد تالاب آبگیری شده است، به دنبال آن سال آبی خوبی داشتیم و شاهد مهاجرت پرنده ها بودیم. 

 از دیگر برنامه های سلاجقه در سفر به استان مرکزی شرکت در جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند بود. وی در این جلسه به تلاش رئیس جمهور شهید برای محیط زیست اشاره کرد و گفت: موضوع مدیریت پسماند، یکی از دغدغه‌های جدی شهید آیت‌الله رئیسی در مسائل اجتماعی کشور بود؛ به نحوی که در چهارمین و آخرین جلسه شورای عالی حفاظت محیط‌زیست در دولت سیزدهم نیز ایشان با جدیت به سازمان محیط‌زیست دستور دادند که باید موضوعات مربوط به پسماندها را با اولویت و با مشارکت همه دستگاه‌ها، هرچه سریع‌تر حل و فصل کنیم.

 

نظر شما