شناسهٔ خبر: 67285204 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

بازگشت «مونولیت» مرموز، این بار در نوادا؛ از جهانی دیگر، توسط چه کسی، چرا؟

پس از چند سال دوباره سر برآورد و هنوز هیچ‌کس نمی‌داند منشا و معنای آن چیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  یورونیوز: پس از چند سال دوباره سر برآورد و هنوز هیچ‌کس نمی‌داند منشا و معنای آن چیست.

«مونولیت» درخشان، عجیب و بلندی درست مشابه مونولیت‌های مرموزی که در سال ۲۰۲۰ ناگهان در نقاط مختلفی از جهان پدیدار شدند، در کوه «گاس پیک» در صحرای نوادا و در نزدیکی لاس‌وگاس ظاهر شده است

هیچ‌کس هنوز که چهار سال از پیدایش نخست مونولیت در صحرای یوتا می‌گذرد، نمی‌داند که این سازه فلزی براق که چشم‌انداز پیرامونش را در خود منعکس و منتشر می‌سازد چیست و از کجا آمده است.

آیا چیدمان هنری یک هنرمند مدرن است یا شوخی گروهی ناشناس با الهام از فیلم «۲۰۰۱؛ ادیسه فضایی»، شاهکار استنلی کوبریک؟ شاید هم از جهانی دگر آمده و حاوی پیامی است که ما از درک آن عاجزیم

پلیس لاس‌وگاس روز سه‌شنبه با انتشار تصویری از این پدیده در شبکه اجتماعی ایکس از یافتن آن در شمال دره لاس‌وگاس خبر داد.

پلیس لاس‌وگاس نوشت: «وقتی مردم برای برای پیادی‌روی می‌روند، چیزهای عجیب و غریب زیادی می‌بینیم. مثلا وقتی که آب و هوا را پیش‌بینی نکرده‌اند و یا آب کافی همراه نبرده‌اند. اما نگاهی به این بیندازید!»

این مونولیت آخرین نمونه از مجموعه این ستون‌های درخشان است که از سال ۲۰۲۰ در سراسر جهان پدیدار شد. نخستین مونولیت فلزی در نوامبر آن سال در صحرای «یوتا» پدیدار شد، سپس در رومانی، در جزیره وایت در کانال مانش، در مرکز ایالت کالیفورنیا و در خیابان مشهور فرمونت در مرکز لاس‌وگاس. همه این مونولیت‌ها هم به همان سرعت که پدیدار شدند، ناپیدید گشتند.

از زمان پدیدار شدن نخستین مونولیت، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره این که چه‌کسی ممکن است پشت این سازه‌های یک‌پارچه براق باشد مطرح شد. هیچ‌کس تا کنون مسئولیت آن‌ها را برعهده نگرفته و تئوری‌های توطئه‌‌ای هم درباره فرازمینی‌ها مطرح است.

استنلی کوبریک، کارگردان فقید آمریکایی در سال ۱۹۶۸ در فیلم «۲۰۰۱؛ ادیسه فضایی» بیگانگان به صورت بلوک‌های سیاه، در یکی از عجیب‌ترین و چشمگیر‌ترین حالات ممکن بر صحنه سینما به نمایش درآورد. حال آن که آیا این مونولیت‌ها نیز در واقع حضور بیگانگان میان ما هستند یا دریچه‌ای برای تماس با آن‌ها و یا هر چیز دیگر هنوز نامشخص است.

کوبریک درباره بیگانگانی که به صورت بلوک‌های سیاه به تصویر کشیده، گفته است: «فورا مشخص شد که آن‌چیزی را که غیرقابل تصور است، نمی‌توان تصور کرد.»

به نظر می رسد که این مونولیت‌ها تجلی این امر «غیرقابل تصور» هستند.

اما شاید هم این مونولیت‌ها صرفا یک ترفند تبلیغاتی یکپارچه برای جذب گردشگران به مکان‌های مختلف باشد. به هرحال کشف یک مونولیت، می‌تواند برای گردشگران یک ارزش افزوده برای بازدید از یک مکان تفریحی، تاریخی و حتی طبیعی تلقی شود. 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما