شناسهٔ خبر: 67270717 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

پدیدار شدن یک مونولیت جدید در لاس وگاس؛ راز این ستون های فلزی عجیب چیست؟

صاحب‌خبر -

چند سال پیش بود که ستون های مرموز فلزی یکی پس از دیگری در مناطق مختلف جهان ظاهر و غیب می‌شدند. حالا شاهد ظهور یک مونولیت (Monolith) جدید در لاس وگاس هستیم. ماجرا چیست؟

در ۱۸ نوامبر ۲۰۲۰ علاقه‌مندان به یوفو و موجودات فضایی یکی از هیجان‌انگیزترین روزهای زندگی خود را تجربه کردند. گروهی در حال پرواز با هلیکوپتر از بیابان‌های ایالت یوتا آمریکا بودند که ناگهان یک ستون فلزی عجیب توجه آنها را جلب کرد. این ستون افراد زیادی را یاد فیلم ۲۰۰۱: ادیسه فضایی انداخت. به‌همین‌خاطر احتمال فضایی بودن مونولیت مطرح شد. حالا نیز پس از چند سال شاهد ظاهر شدن یک مونولیت جدید در لاس وگاس هستیم.

بازگشت مونولیت مرموز پس از چند سال: اینبار لاس وگاس آمریکا

در سال ۲۰۲۰ ماجرا اینگونه بود که مونولیت یوتا حجم بسیار زیادی از توجهات را به‌خود جلب کرد؛ اما چند روز بعد ناگهان ناپدید شد. در روزهای بعد مونولیت‌ های مختلفی در مناطق مختلف آمریکا پیدا شدند. پس از مدتی نیز نوبت به ظهور ستون‌های فلزی مرموز در کشورهای مختلف رسید. حتی پای ایران نیز به این ماجرا باز شد.

مونولیت لاس وگاس مونولیت لاس وگاس

در تمامی موارد نیز الگوی ثابتی دنبال می‌شد. انتشار یک عکس در شبکه‌های اجتماعی توجه کاربران را جلب می‌کرد. صحبت‌های زیادی در مورد منشاء مونولیت مطرح می‌شد و پس از چند روز دیگر کسی مونولیت را نمی‌دید. اخیرا نیز پلیس لاس وگاس با انتشار عکس یک مونولیت خبرساز شده است.

نیروهای پلیس ستون مرموز فلزی را نزدیک قله یکی از کوه‌‌های نوادا یافته‌ و از کاربران خواسته‌اند که به آنها در حل این معما کمک کنند. جالب اینجاست که برخی کاربران گفته‌‌اند مونولیت نوادا جدید نیست و برای سال‌ها در این مکان حضور داشته است. کاربر دیگری نیز مدعی شده که این ستون فلزی مرموز را هر هفته هنگام پیاده‌روی می‌دیده است.

در مورد منشاء‌ مونولیت ها تاکنون نظرات مختلفی مطرح شده است. برخی به وجود موجودات فضایی در کره زمین باور دارند. این افراد معتقدند که مونولیت ها پرتال بیگانگان برای رفتن به ابعاد مختلف هستند. به‌همین‌خاطر ناپدید‌ شدن مونولیت را نیز به‌عنوان بسته‌شدن پرتال تفسیر می‌کنند.

مونولیت یوتا مونولیت یوتا

مونولیت یوتا

برخی دیگر تصور می‌کنند که مونولیت یوتا صرفا یک اثر هنری بوده است. در سال ۲۰۲۰ یک کارشناس آثار هنری ادعا کرده بود که ستون فلزی مرموز به یک هنرمند به‌نام John McCracken (فوت در سال ۲۰۱۱) تعلق داشته است. هرچند وی بعدها ادعای خود را پس گرفت و گفت که مونولیت یوتا ظرافت کاری چندانی ندارد و نمی‌تواند ساخته دست مک‌کراکن باشد.

اگرچه نمی‌توان با قطعیت در مورد مونولیت یوتا نظر داد، اما شرایط برای سایر مونولیت‌ها فرق دارد. در دسامبر ۲۰۲۰ طراحی به‌نام تام دانفورد اعلام کرد که مونولیت جزیره وایت را او ساخته است. وی گفت که پس از مشاهده دو مونولیت اول پیامی از دوست خود دریافت کرده بود که مونولیت سوم را او بسازد.

صاحب یک مغازه پیتزا فروشی در تگزاس نیز بعدها اعتراف کرد که مونولیت را برای جلب توجه در نزدیکی مغازه خود قرار داده بود. مونولیتی که تنها چند ساعت پس از ظاهر شدن توسط گروهی دزدیده شد. بنابراین مونولیت لاس وگاس نیز می‌تواند اثر یک هنرمند و یا تلاشی برای جلب توجه باشد.

هرچند هنوز نمی‌توان به‌سادگی از کنار مونولیت یوتا گذشت. همچنین ماجرای مونولیت لاس وگاس نیز کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. چرا باید عده‌ای پس از فروکش کردن جو رسانه‌ای مونولیت دیگری را بنا کنند. آیا واقعا این ستون‌های فلزی مرموز به موجودات بیگانه تعلق دارند؟

بیشتر بخوانید:
سقوط یک گوی فلزی عجیب از آسمان مکزیک + عکس پدیده مونولیت چه معنا و اهمیتی برای ما انسان‌ها دارد؟ ماجرای مونولیت های فلزی پیدا شده در کشورهای مختلف و جاجرود به روایت ویدیو ویدیوهای واقعی از پرواز یوفوها که تا به امروز، محرمانه بودند داستان عجیب ۶۰ کودک که همزمان ادعا می‌کردند با موجودات فضایی ملاقات کرده‌اند

نظر شما