شناسهٔ خبر: 67285157 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

استفاده از تلفن هوشمند در مدارس لس‌آنجلس ممنوع شد

رؤسای آموزش‌وپرورش شهر لس‌آنجلس به ممنوعیت استفاده از تلفن‌های هوشمند در مدارس این شهر به صورت کامل رای دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، این اقدام زمانی انجام شد که فرماندار کالیفرنیا پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا، با توجه به افزایش نگرانی‌ها در خصوص تأثیر تلفن‌های هوشمند بر سلامت روان جوانان، از اعمال محدودیت در زمینه استفاده از این دستگاه‌ها اعلام حمایت کرد.

همچنین به کارکنان مدارس لس‌آنجلس دستور داده شد تا طرحی برای ممنوعیت استفاده از تلفن‌های همراه و رسانه‌های اجتماعی در هنگام حضور دانش‌آموزان در مدارس ارائه کنند.

بر اساس اظهارات برخی از حامیان ممنوعیت استفاده از تلفن هوشمند در مدارس، اجرای آزمایشی چنین ممنوعیتی در برخی از مدارس، باعث شادتر شدن دانش‌آموزان، ارتباط برقرار کردن آنان با یکدیگر و پیشرفت تحصیلی آنان شده است؛ بنابراین وقت آن فرا رسیده است که این اقدام فراگیر شود.

در قطعنامه رؤسای آموزش‌وپرورش شهر لس‌آنجلس به پژوهش‌هایی اشاره شده که نشان می‌دهد استفاده بیش از حد از تلفن همراه با افزایش استرس، اضطراب، افسردگی، مشکلات خواب، احساس پرخاشگری و افکار خودکشی در نوجوانان مرتبط است.

پژوهش‌ها نشان داده است حذف استفاده از تلفن همراه و رسانه‌های اجتماعی در طول روز، باعث افزایش نمرات دانش‌آموزان در آزمون‌های استاندارد و امتحانات نهایی می‌شود؛ دستاوردهایی که «معادل صرف یک ساعت زمان آموزشی اضافی در هفته است».

به گفته برخی از متخصصان، نوجوانانی که بیش از سه ساعت در روز وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند، دو برابر بیش از سایر نوجوانان با خطر بروز علایم اضطراب و افسردگی روبه‌رو هستند.

ران دوسانتیس (Ron DeSantis)، فرماندار ایالت فلوریدا در آمریکا، سال گذشته استفاده از تلفن همراه را برای دانش‌آموزان ممنوع کرد.

طرح‌های مشابهی نیز در سایر ایالت‌های آمریکا از جمله اوکلاهما، کانزاس، ورمونت، اوهایو، لوئیزیانا و پنسیلوانیا در حال پیاده‌سازی است.

نظر شما